گازرسانی به ٤ شهر استان اصفهان کلید خورد

عملیات اجرایی گازرسانی از طریق سی ان جی به چهار شهر خوروبیابانک، جندق، فرخی، انارک و دو روستای چاه ملک و چوپانان در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: در آستانه هفته دولت، عملیات اجرایی گازرسانی به این شهرها و دو روستا که از طریق خط لوله صرفه اقتصادی نداشت به روش سی ان جی انجام می شود.

سید مصطفی علوی با بیان این که در مجموع، ١٩٥ کیلومتر شبکه گذاری در سطح چهار شهر و دو روستای یادشده اجرا می شود، افزود: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به این شهرها، ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان به ١٠٠ درصد می رسد و اصفهان به استان سبز تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این که برای اجرای این پروژه ها به ٢٥٠ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اعلام کرد: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به چهار شهر و دو روستای یادشده، پنج هزار و ١٣٢ خانوار از مزایای گاز برخوردار می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در تشریح این پروژه گفت: در این روش ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار٣٦٠٠ پی اس آی (PSI) فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کامیونهای مخصوص، حمل و به ایستگاههای مصرف (دختر) منتقل می شود.

علوی ادامه داد: در ایستگاه دختر فشار گاز این مخزن به فشار ٦٠ پی اس آی (PSI) کاهش داده شده و به شبکه تزریق می شود.

پروژه گازرسانی از طریق سی ان جی به نخستین شهر کشور، پنجشنبه (٢١ مردادماه) با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز، استاندار خوزستان، فرماندار اندیمشک، مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی و... در شهر بیدروبه افتتاح شد.

گازرسانی به چهار شهر استان اصفهان نیز از دیگر برنامه های شرکت ملی گاز ایران برای افزایش ضریب نفوذ گاز در کشور بود که از طریق سی ان جی انجام می شود و براساس برنامه طی ٤٠٠ روز به بهره برداری می رسد.

607 /601

کد خبر: 669358

وب گردی

وب گردی