افت عرضه چهارمین تولیدکننده نفت جهان ادامه یافت

تولید روزانه نفت چین در ماه ژوئیه با ٨,١ درصد افت نسبت به سال گذشته در همین مقطع زمانی روبرو شد و به پایین ترین حد از پنج سال گذشته رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از رویترز، با توجه به این که افت قیمتهای نفت انگیزه بهره برداران چاه های نفت چین را تحت تأثیر قرار داد، تولید روزانه نفت خام این کشور که چهارمین تولید کننده نفت جهان محسوب می شود در ماه ژوئیه ٨,١ درصد افت نسبت به سال پیش کاهش نشان داد که از اکتبر ٢٠١١ میلادی کمترین میزان است.

اداره ملی آمار این کشور روز جمعه (٢٢ مرداد ماه) گزارش کرد که تولید نفت چین در ماه ژوئیه به ١٦ میلیون و ٧٢٠ هزار تن کاهش یافت و بر حسب روزانه نیز تولید نفت این کشور در ماه یاد شده به سه میلیون و ٩٤٠ هزار بشکه رسید.

این میزان که در ماه ژوئن چهار میلیون و ٣٠ هزار بشکه در روز بوده، در ماه ژوئیه پنجمین ماه متوالی کاهش را نشان می دهد.

در هفت ماه نخست سال جاری میلادی تولید نفت این کشور ٥,١ درصد افت را نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی نشان داد و میزان آن به ١١٨ میلیون و ٣٥٠ تن یا حدود چهار میلیون و ٦٠ هزار بشکه در روز رسید.

با توجه به این که بسیاری از میدانهای نفتی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی که قیمتهای نفت به زیر ٤٠ دلار برای هر بشکه رسید متحمل ضرر شدند، ، شرکتهای بزرگ تولید کننده نفت داخلی چین از جمله پتروچاینا و سینوپک کاهش تولید را برای سال جاری میلادی پیش بینی کرده اند.

شرکت سنوپک در ماه ژوئیه اعلام کرد که تولید داخلی این کشور در نیمه نخست سال جاری میلادی با ١٢,٩٥ درصد کاهش به ١٢٨ میلیون و ٣٨٠ هزار بشکه یا حدود ٧٠٥ هزار بشکه در روز رسید.

طبق آمار رسیده از اداره ملی آمار چین، میزان فرآوری پالایشگاه های این کشور با ٢,٥ درصد رشد در ماه ژوئیه نسبت به سال گذشته به ٤٥ میلیون و ٣٢٠ هزار تن یا ١٠ میلیون و ٦٧٠ هزار بشکه در روز رسید که کمتر از میزان آن در ماه ژوئن (١٠ میلیون و ٩٧٠ هزار میلیون بشکه در روز) بوده است.

طبق این آمار پالایش نفت در ماه ژانویه تا ژوئیه با ٢,٥ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ١٠ میلیون و ٦٩٠ هزار بشکه در روز رسید.

607/602

کد خبر: 669387

وب گردی

وب گردی