افت سود بزرگترین بدهکار نفتی جهان

سود شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) در سه ماه دوم سال جاری میلادی یک سوم کاهش یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از رویترز، شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) خبر داد که در پی افت قیمت نفت، اختلال فعالیت یکی از پالایشگاه ها و پرداخت سایر هزینه های این شرکت، سود سه ماه دوم سال جاری میلادی آن برخلاف انتظار تحلیلگران، نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی حدود یک سوم کاهش یافت.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که سود خالص آن در سه ماه منتهی به ٣٠ ژوئن (سه ماه دوم سال جاری میلادی) با ٣٠ درصد افت به ٣٧٠ میلیون رئال برزیلی (١١٨ میلیون دلار) رسید در حالی که این میزان در سال گذشته میلادی و در همین بازه زمانی ٥٣١ رئال بوده است.

کاهش سود سه ماه دوم پتروبراس پس از ضرر یک میلیارد و ٢٥٠ میلیون رئالی سه ماه نخست آن اتفاق افتاد.

میانگین تخمین هشت تحلیلگر از سود پتروبراس در این دوره یک میلیارد و ٨١٠ میلیون رئال بوده و اختلاف این رقم با سود واقعی این شرکت نشان دهنده نبود شفافیت در عملکرد آن است.

ایوان مونتیرو، مدیر مالی پتروبراس، اعلام کرد که بخشی از مشکلی که تحلیلگران برای تخمین سود با آن روبرو بودند، بدهکاری عظیم این شرکت است و باید نقدینگی کافی برای پرداخت آنها فراهم کند.

اگرچه مجموع بدهکاری این شرکت از اواخر سال ٢٠١٥ میلادی دو درصد کاهش یافت، مبلغ ١٢٤ میلیارد دلار بدهکاری همچنان بالاترین رقم بدهی در این صنعت محسوب می شود.

607/602

کد خبر: 669480

وب گردی

وب گردی