وزیر کشور: حکومت به نمایندگی از مردم رسالت امر در معروف و نهی از منکر را بر دوش می کشد

وزیر کشور گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت عمومی نیکی و خوبی ها را تقویت و با پلیدی ها مبارزه کنیم و این امر نباید به چند موضوع خاص خلاصه شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه گردهمایی روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون اظهارات دادستان تهران مبنی بر این که به جای برخوردهای فرهنگی در برخی موارد باید برخوردهای سرهنگی در موضوع عفاف و حجاب صورت گیرد گفت: این موضوع را باید از خود دادستان بپرسید و چرا از من سوال می کنید.

او ادامه داد: شاید منظور دادستان تهران این بوده که اگر موضوع اقتصاد سازمان یافته باشد و به صورت تشکیلاتی برنامه ریزی شده قصد چنین کاری داشته باشد باید قانون با آنها برخورد کند.

رحمانی فضلی در رابطه با این که وزارت کشور چه برنامه ای در زمینه امر به معرف و نهی منکر دارد خطاب اصلی امر معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی همه مردم هستند اما با توجه به این که حکومت در اداره جامعه نقش دارد به نمایندگی از طرف مردم این رسالت را به دوش بکشد و باید زمینه و بستر و شرایط برای تحقق این فریضه ها مهیا کند.

وزیر کشور بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر را نباید به چند موضوع خاص خلاصه کنیم بلکه باید به صورت عمومی نیکی ها و خوبی ها را تقویت کرده و با بدی ها و زشتی و پلیدی ها مبارزه کنیم.

وزیر کشور گفت: اگر با نگاه منطبق با فطرت و عقل انسان ها حرکت کنیم موثر واقع می شود و اگر درجایی هم لازم به اعمال قانون باشد قانون شرایط را مشخص کرده و اعمال خواهد شد.

201/201

کد خبر: 669490

وب گردی

وب گردی