مغاری: قصد داریم بهکاپ را جهانی کنیم

دبیر انجمن بهکاپ جمهوری اسلامی ایران:بهکاپ یک رشته ایرانی است، و باید واقعا از این رشته حمایت شود تا پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

عباس مغاری در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص ورزش بهکاپ گفت:رشته ورزشی بهکاپ در سال 1390 توسط بهنام آزاد طراحی ، قانون نویسی و ثبت گردید و پس از طی مراحل قانونی، فعالیت خود را در سطح استان تهران آغاز نمود و طرح این رشته در سال 1391 جهت فعالیت به وزارت ورزش و جوانان جمهوری ارائه گردید.رشته ورزشی بهکاپ با تائید وزارت ورزش و جوانان فعالیت خود را بعنوان یک ساختار رسمی از سال 1392 زیر نظر فدراسیون ورزشهای همگانی آغاز نمود. سبک های زیر مجموعه انجمن بهکاپ به نام های بهکاپ ، بهکاپر، و بهکاپ ساحلی و بهبال می باشند.

وی ادامه داد: انجمن ورزش بهکاپ پس از طی فعالیت خود در فدراسیون ورزشهای همگانی در دی ماه سال 1394 با تایید معاونت ورزشهای قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران منتقل گردید،سبک های مختلف بهکاپ همانند دیگر رشته های ورزشی دارای قوانین، تکنیک­ها و تجهیزات مخصوص به خود می­ باشد و به صورتی طراحی گردیده اند که جهت مسابقات و تمرینها، افراد در رده های سنی مختلف و با هر نوع قوای جسمانی می توانند به فعالیت در این سبک ها بپردازند و از فواید آن بهره جویند.ورزش های بهکاپ را می­توان در اماکن گوناگون ازجمله کفپوشهای ورزشی ،زمینهای چمن و ساحلی، درروی کلیه سطوح مسطح در فضاهای روباز یا سرپوشیده انجام داد.

مغاری در ادامه افزود: توسعه ،آموزش ،برگزاری دوره­های مربیگری و داوری ،پرورش واستعدادیابی و برپایی مسابقات گوناگون قهرمانی ولیگ در رده های مختلف در سطح کشور وعرصه های بین المللی از برنامه های این ساختار ورزشی بوده وبا توجه به گامها و برنامه ریزی های انجام شده این رشته فعالیت های خود را در مدارس ،دانشگاهها، باشگاها و کلیه ساختارهای ورزشی فعال، گسترده تر خواهد نمود.

دبیر انجمن بهکاپ جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ثبت جهانی این رشته انجام شده و فدراسیون جهانی آن تقریبا دو سال و نیم است برگزار شده در کشور ژاپن و حتی فدراسیون هایی در سطح جهان برای آن تشکیل شده است.این ورزش تقریبا شبیه گلف است اما نیاز به زمین های بزرگ ندارد. در حال حاضر مسابقات کشوری پیش رو داریم؛ بهکاپ بر روی چمن را کمتر از یک ماه پیش در بخش بانوان و آقایان و در دو سبک بهکاپ و بهکاپر انجام داده ایم. در حال حاضر هم برای 28 مرداد ماه مسابقات قهرمانی کشور و لیگ باشگاه های کشور ساحلی در محمودآباد به میزبانی هیات گلف استان مازندران و کمیته بهکاپ استان مازندران در شرق این استان انجام می شود که تقریبا 10 استان در این مسابقات حضور دارند و در آن ثبت نام شده است؛ تیم ها برای شرکت در این دوره از مسابقات در 24 ساعت آینده زمان دارند خود را معرفی کنند.

وی در مورد استقبال مسئولان و تماشاگران از این رشته ورزشی بیان کرد: بهکاپ یک رشته ایرانی است، به هر حال اگر واقعا از این رشته حمایت شود پیشرفت زیادی خواهیم داشت. حمایت به معنی این نیست که همه فکر می کنند باید فدراسیون فقط حمایت کند، رسانه ها در این زمینه می توانند بیشترین کمک و تأثیر را هم از لحاظ مالی و هم معرفی این رشته جدید در سطح وسیع تر داشته باشند.

مغاری در خاتمه افزود: بهکاپ به دنبال این است که در سال آینده مسابقات آسیایی را تدارک ببیندکه برای رسیدن به این دستاورد بزرگ نیاز به پشتیبانی و حمایت مالی و رسانه ای دارد. به هر حال امروز مهم ترین تاثیر را رسانه ها روی مردم می گذارند. به هر حال ما داریم یک رشته را به دنیا صادر می کنیم برای همین بهتر است حمایت های رسانه ای از این ورزش زیاد باشد.

604/601

کد خبر: 669522

وب گردی

وب گردی