لاریجانی: پیروزی مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ 33روزه ثمره مدیریت و همدلی رهبران و ملت مبارز لبنان بود

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همتای لبنانی خود با تبریک دهمین سالروز پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه تاکید کرد: این پیروزی عظیم ثمره مدیریت و همدلی خوب رهبران خردمند لبنان و همچنین مجاهدت و رشادت ملت مبارز و غیور این کشور بود که در سایه الطاف الهی برگ زرینی برای تاریخ لبنان و ملت های منطقه به ثبت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در بخشی از پیام تبریک علی لاریجانی خطاب به نبیه بری آمده است: خرسندم دهمین سالروز پیروزی تاریخی و غرورآفرین ملت مقاوم لبنان در جنگ 33 روزه در برابر دشمن غاصب صهیونیستی و حامیان بین المللی آن را به جنابعالی، رزمندگان مجاهد، نمایندگان مجلس و ملت عزیز و مقاوم لبنان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وی در ادامه این پیام تصریح کرد: به طور یقین این پیروزی عظیم ثمره مدیریت و همدلی خوب رهبران خردمند و آگاه لبنان به ویژه جنابعالی و دبیر کل حزب الله و همچنین مجاهدت و رشادت ملت مبارز و غیور لبنان بود که در سایه الطاف الهی برگ زرینی را برای تاریخ لبنان و ملت های منطقه به ثبت رساند.
وی در پایان این پیام سربلندی و موفقیت نبیه بری و ملت لبنان را از خداوند متعال مسالت کرد.
جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان تابستان سال 2006 میلادی آغاز شد، نیروهای حزب الله در یکی از رویارویی های خود با رژیم صهیونیستی در این جنگ، سرافرازانه از میدان نبرد بیرون آمدند و خسارت های جبران ناپذیری بر پیکره این رژیم وارد کردند. ابعاد منطقه ای و بین المللی این جنگ سبب شد تا با پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 23 مرداد از سال 1387 هجری خورشیدی در تقویم رسمی کشور به نام روز مقاومت اسلامی ثبت شود.

202

کد خبر: 669527

وب گردی

وب گردی