قدردانی معاون بین‌الملل بنیاد سعدی از دانشگاه آزاد اسلامی

سید محمدرضا دربندی، معاون بین‌الملل بنیاد سعدی، در مراسم آغاز دوره فارسی‌آموزی به دانشجویان برگزیده المپیاد کشور ترکیه، زبان فارسی را صاحب 7هزار سال تاریخ و فرهنگ و هنر و تمدن ایرانی خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر دربندی، معاون بنیاد ملی سعدی در دیدار با برگزیدگان المپیاد زبان فارسی از کشور ترکیه گفت: از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده و دکتر طه‌ هاشمی و سایر همکارانشان که میزبانی این دانشجویان را قبول کردند و تلاش کردند که این دوره به بهترین شکل آغاز به کار کند تشکر می‌کنم. چند وقت قبل المپیاد زبان فارسی در ترکیه برگزار شد که بیش از 200 نفر در آن شرکت کردند. افرادی که امروز به اینجا دعوت شدند برترین‌های آن المپیاد هستند.

او خطاب به برگزیدگان المپیاد زبان فارسی گفت: به شما تبریک می‌گویم زیرا از بین زبان‌های مختلفی که می‌توانستید انتخاب کنید، زبان فارسی را به عنوان رشته دانشگاهی خود برگزیدید و با زبانی آشنا شدید که در پیشینه خود 7000 سال تاریخ، فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی دارد که 1400 سال از آن با اسلام که دین شما نیز هست، تلفیق شد. در نتیجه می‌توانید با فرهنگ ایرانی- اسلامی آشنا شوید. وضعیت شما با اروپایی‌ها و دانشجویانی که از سایر نقاط جهان زبان فارسی را فرامی‌گیرند فرق می‌کند، زیرا هم همسایه کشور ما هستید، هم مسلمانید و هم با فرهنگ ما آشنایی دارید.

او افزود: شما در جهان تنها نیستید. 400 دانشگاه در جهان وجود دارد که افرادی مثل شما در رشته زبان و ادبیات فارسی یا رشته شرق‌شناسی تحصیل می‌کنند. بخشی از آنها که در رشته‌ شرق‌شناسی مشغول به تحصیل هستند نیز زبان فارسی را انتخاب می‌کنند.

دربندی گفت: در از این دوره علاوه بر اینکه زبان فارسی شما چند درجه ارتقا پیدا می‌کند، می‌توانید از طریق این دوره از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان آشنا شوید.

او افزود: از چند هفته پیش یک دوره دانش‌افزایی با حضور 200 نفر از 40 کشور جهان آغاز شد که این افراد اکنون در دانشگاه علامه‌ طباطبایی مشغول آموزش هستند. چون امکان این نبود که شما نیز در آن دانشگاه تحت آموزش قرار گیرید، از دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا کردیم این فرصت را در اختیار ما قرار دهد و ما را در برگزاری این دوره یاری کند.

20104

کد خبر: 669543

وب گردی

وب گردی