نخبه پروری دانشگاه آزاد اسلامی در حد المپیک

آرش محمدی- دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت نخبگان در ورزش کشور هم امروز در المپیک حرف نخست را در مدال آوری می زند.

تا پیش از رقابت های ساعات ابتدایی امروز وزنه برداری، کاروان کشورمان به مقام چهارمی سجاد عابدینی و تک طلای کیانوش رستمی دل خوش بود. رتبه هایی که با تمام خوبی هایش برای ورزش ما یک شکست تلقی می شد.

کاستی هایی که از ماه ها قبل المپیک دیده می شد و بارها توسط ورزشکاران، پیشکسوتان، رؤسای فدراسیون و رسانه ها به گوش مسئولان رسیده بود آنقدر سهل و پیش پا افتاده قلمداد شد که چه بسا اگر طبق عادت همیشه وزنه برداری و احتمالا کشتی نبودند و آبروداری نمی کردند فاجعه ای رخ می داد در حد المپیک!

هنوز وقت نقد وزارت ورزش نرسیده است و این را خوب می دانیم که باید جوجه را پایان پاییز شمرد اما این ها را گفتیم تا برسیم به اینکه یک مجموعه با امکاناتی به مراتب پایین تر از وزارت ورزش و ساختاری به مراتب تازه تر چگونه می تواند تا این حد موفق تر از یک وزارتخانه باشد؟

لازم نیست معادله چند مجهولی برای پیدا کردن نام آن مجموعه حل کنید. کافیست سری به نتایج باشگاه های ورزشی کشور در فصل گذشته بزنید تا متوجه شوید که توجه به ورزش و قهرمانان ورزشی در تک تک تصمیمات مدیران و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی موج می زند و حالا از 2 مدال طلای المپیک و یک مقام چهارمی که الحق و الانصاف ارزشش از مدال المپیک کمتر نبود، 2 افتخارش نصیب ورزشکاران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

شاید در ظاهر ارتباطی میان این 2 موضوع پیدا نکنیم اما در واقع هر کس که کمی اخبار دانشگاه آزاد را دنبال می کند خوب می داند که ریاست دانشگاه آزاد نگاه ویژه ای به معقوله ورزش دارد و این را می توان از انتخاب معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به خوبی متوجه شد. وقتی فردی مثل محمد دادکان در یک مجموعه به کار گرفته می شود یعنی آن مجموعه میل به پیشرفت و حرفه ای تر شدن را در خود پرورانده است که حاضر شده بخشی از کار خود را بسپارد به مردی که با هیچکس شوخی ندارد و حرفش یکی است.

دکتر حمید میرزاده با در اختیار قرار دادن حرفه ای ترین امکانات و مهیا کردن زمینه حضور و جذب قهرمانان ملی ، سکان هدایت ورزش دانشگاه آزاد را به دست محمد دادکان سپرد تا او با استفاده از تجارب مدیریتی اش تیم های پرشمار مجموعه را به خواسته شان برساند و البته چتری حمایتی باشد برای قهرمانان ملی که مبادا دلزده شوند و کشوری را از داشتن یک ورزشکار نخبه محروم کند.

دانشگاه محل ساختن نخبه هاست و در این بین دانشگاه آزاد این نخبه پروری را محدود به موضوعات علمی نکرده است و با سرک کشیدن به بخش های مختلف از جمله ورزش کمک شایانی به افتخار آفرینی هموطنان مان در عرصه های مختلف کرده است.

همین که در فاصله کمتر از 24 ساعت هدایایی از جمله صدمیلیون ریال پاداش،لغو کامل شهریه دانشجویی، استخدام در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و تسهیلات تحصیل در مقاطع بالاتر از سوی مدیر دانشگاه آزاد برای قهرمانان المپیک در نظر گرفته شده، یعنی دانشگاه آزاد اسلامی و تمامی زحمتکشانش،به خصوص مدیریت دانشگاه، نگاه ویژه ای به معقوله ورزش دارند و این نگاه می تواند در آینده ای نزدیک ورزش مملکت را با تحولی چشمگیر مواجه کند.
ما هم این قهرمانی ملی را به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گوییم و امیدواریم این موفقیت ها روزافزون و فراگیرتر باشد.

601/602

کد خبر: 669606

وب گردی

وب گردی