رییس کل سازمان نظام پزشکی:  دانشگاه آزاد اسلامی مسیر تحولی خوبی را در عرصه آموزشی و پژوهشی طی می کند

رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: یک اتفاق خوبی که در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد دیده می شود، همگرایی خوبی است که در بین حوزه های مختلف دانشگاه دیده می شود. در حال حاضر در وزارت علوم برخی رشته ها و در برخی وزارت بهداشت برخی رشته ها وجود دارند. دانشگاه آزاد می تواند با این همگرایی که دارد، شرایطی را فراهم کند تا رشته های بین رشته ای و ترجمانی را در حوزه پزشکی ایجاد کند و از این طریق کمبود در کشور را هم برطرف کند.

دکتر علیرضا زالی، رییس کل سازمان نظام پزشکی به ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مسیر تحولی خوبی را در عرصه آموزشی و پژوهشی طی می کند و بعضی از نکات و برنامه ها به عنوان تجلیات چنین اقداماتی دیده می شود.

زالی در ادامه با بیان این مطلب که دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است افزود: دانشگاه آزاد یک واحد فراگیر آکادمیک کشوری است که هیچ وقت رقیبی برای بخش های دولتی نبوده و به عنوان یک مجموعه مستقل با استانداردهای ملی و حتی بین المللی این توانایی را ایجاد کرده که علاقه مندان در حوزه ها و رشته های مختلف بتوانند در آن یاد بگیرند و تحصیل کنند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی افزود: نگاه و رویکرد جدید دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید هم برای و گسترش و ارتقا آموزش و پژوهش و اینکه سعی می شود دانشجویان با نگاه پژوهش محور از این دانشگاه فارغ التحصیل شوند بسیار مهم و ارزشمند است. همچنین متناسب با نیاز های عرصه سلامت و صنعت کشور آموزش ها در این مجموعه علمی داده می شود، از جمله برنامه های خوبی است که امروز در دانشگاه آزاد به عنوان یک نگاه هوشمندانه و سیال عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد که به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان اسلام شناخته می شود، این امکان را دارد تا با ساختار چالاک و غیربروکراتیک در برنامه ریزی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.

زالی در ادامه با بیان اینکه تعداد قابل توجه واحدهای دانشگاهی و دانشجویان در دانشگاه آزاد به عنوان یک سرمایه ملی و فراملی در مجموعه دانشگاهی کشور تلقی می شود افزود: یک اتفاق خوبی که در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد دیده می شود، همگرایی خوبی است که در بین حوزه های مختلف دانشگاه دیده می شود. در حال حاضر در وزارت علوم برخی رشته ها و در برخی وزارت بهداشت برخی رشته ها وجود دارند. دانشگاه آزاد می تواند با این همگرایی که دارد، شرایطی را فراهم کند تا رشته های بین رشته ای و ترجمانی را در حوزه پزشکی ایجاد کند و از این طریق کمبود در کشور را هم برطرف کند.

وی در ادامه به اولین سمپوزیوم بایو متریال ها و تکنیک های پیوند استخوان در جراحی دهان اشاره کرد و افزود: وقتی واحد های دانشگاه آزاد امروز خودشان برنامه های بزرگی علمی مانند اولین سمپوزیوم بایو متریال ها و تکنیک های پیوند استخوان در جراحی دهان را برگزار می کنند و این اعتماد به نفس رادر خود می بیند جای تبریک دارد چون این کار احتیاج به پایه علمی بسیار قوی و به روزی دارد.

20101

کد خبر: 669623

وب گردی

وب گردی