سقوط از بلندی، بیشترین فوتی ناشی از حادثه کار

دکترعباسی گفت: در چهار ماهه سالجاری تعداد 17 نفر بر اثر حوادث کار در استان مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 43 درصد کاهش داشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در چهار ماهه سالجاری تعداد 17 نفر بر اثر حوادث کار در استان مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 43 درصد کاهش داشت.
او گفت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در چهار ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان آمل با 5 مورد ، بابل با 4 مورد و بابلسر و ساری هر کدام با 2 مورد بیشترین و شهرهای بهشهر،قائمشهر ،محمودآباد و نوشهر هر کدام با یک مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.
او گفت: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 10 مورد ، برق گرفتگی با چهار مورد و اصابت جسم سخت با 3 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

بر اساس تفکیک ماه خرداد با 6 ، فروردین و اردیبهشت هر کدام با 4 مورد و تیر ماه با 3 مورد آمار فوتی در آن به ثبت رسید. همچنین سنین 31 تا 50 سال با 12 مورد داری بیشترین فوتی آمار را داشتند.
عباسی با بیان اینکه از تعداد 17 مورد فوتی 15 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد 16 مورد از از فوت شدگان حوادث کار در چهار ماه سالجاری دارای ملیت ایرانی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است گفت: ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی ، مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.
105105

کد خبر: 669638

وب گردی

وب گردی