تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد به دلیل عدم وجود نظام حزبی در کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما چون نظام حزبی ندارد، کاندیدهای ریاست جمهوری با یک نظام حزبی به جامعه معرفی نمی‌شوند و شخصا به تبلیغات می پردازند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ،حمید رضا فولادگر ، در خصوص برگزاری جلسات انتخاباتی زودتر از موعد، اظهار داشت: در کشور ما چون نظام حزبی ندارد، کاندیدهای ریاست جمهوری با یک نظام حزبی به جامعه معرفی نمی‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این موضوع در دوره های گذشته انتخابات ریاست جمهوری نیز مشاهده می شد و تبلیغات از ماه ها قبل از ثبت نام افراد کاندیدای ریاست جمهوری شکل می گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه افراد کاندیدا شده در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری در حوزه کاری خود نیز جلساتی را برگزار می کردند، ادامه داد: بعضی از کاندیداها نیز مسئولیتی نداشتند ولی جلسات خود را برگزار می کردند.

فولادگر با بیان اینکه اگر از لحاظ قانونی اثبات شود که این جلسات شائبه انتخاباتی دارد و رفتار انتخاباتی است که در زمان قانونی باید انجام شود ولی در حال حاضر انجام می شود، غیر قانونی تلقی خواهد شد، متذکر شد: به این دلیل که در ایران نظام حزبی برای معرفی رئیس جمهور مانند سایر کشورها وجود ندارد.

وی افزود: در برخی از کشورها افراد مدت ها پیش از انتخابات، درون حزب های متبوع خود به رقابت می پردازند و بعد از آن در مدت معینی به تبلیغات می پردازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما با توجه به شرایط چنین رفتاری تا حدی طبیعی است، گفت: برای بخشی از این جلسات نمی توان مانعی ایجاد کرد ولی در مواقعی که با سند و مدرک می توان عنوان تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد را اثبات کرد باید برخورد قانونی انجام شود.

فولادگر تصریح کرد: در این زمینه باید قانون انتخابات را اصلاح کنیم.

205/201

کد خبر: 669652

وب گردی

وب گردی