لاریجانی: تحقیق و تفحص ها را پیگیری می کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: موضوع تحقیق و تفحص ها را پیگیری می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه علنی روز یکشنبه در تذکر ماده 214 آیین نامه داخلی اظهار کرد: ما تحقیق و تفحص در مورد قاچاق کالا، پرونده های حقوقی فیمابین ایران و آمریکا و روند رسیدگی دفتر حقوقی رئیس جمهوری به این موضوع را به هیات رئیسه ارائه کردیم اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و امیدواریم نتیجه هرچه سریعتر اعلام شود.


وی افزود: همچنین تحقیق و تفحصی در مورد موافقت نامه هایی که پس از برجام امضاء شده نیز ارایه کردیم که هیات رئیسه به آن پاسخی نداده است.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در تذکر دیگری و براساس بند 2 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص امور اداری، مالی و استخدامی مجلس اظهار کرد: این روزها نمایندگان مجلس نهم را در راهرو می بینیم که احساس می کنیم به آنها ظلم شده است، ما هم ممکن است روزی نماینده نباشیم، لذا باید آنها را درک کنیم.


فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: کسانی که رای نیاوردند دو دسته بودند؛ یکی کسانی که ملاحظات را در نظر گرفتند و کارهای نظارتی نکردند و اکنون شغل و منسبی دارند و عده ای هم وظایف نظارتی انجام دادند و از مسئولین پرسش و پاسخ کردند که اینها دچار مشکل و بلاتکلیف هستند و حتی حقوق شان با مشکل مواجه شده است. لذا از هیات رئیسه می خواهم این موضوع را دنبال کنند.


علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ما موضوع تحقیق و تفحص را پیگیری می کنیم؛ اگرچه گفتیم کسانی که تحقیق و تفحص دارند سوابق کار در اختیارشان قرار گیرد و با مشورت خودشان می توانند از ماده 236 استفاده کنند که زودتر به نتیجه برسند اگر هم نخواستند می توانند تحقیق و تفحص را مطرح کنند.

رئیس مجلس درباره وضعیت نماینده های سابق نیز گفت: هر کسی به ما مراجعه کند کار او را دنبال می کنیم.

203/201

کد خبر: 669677

وب گردی

وب گردی