وزیر بهداشت: زبان تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در مسئله خودمراقبتی و پیشگیری  در اختیار هنر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنرمندان می توانند با همراهی بیش از پیش با حوزه سلامت و جشنواره سلامت، به فرهنگسازی پیشگیری و خودمراقبتی در جامعه کمک کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی درباره جشنواره سلامت اظهار کرد: این اولین تجربه ما برای جشنواره سلامت است و امیدوارم تجربه موفقی باشد و هنرمندان برای کمک به حوزه حضور پیدا کنند.
وی تاکید کرد: آنچه در حوزه سلامت مهم است مسئله پیشگیری است و قطعا اگر بتوانیم مردم را در حفظ و صحه خود توانمند کنیم خیلی کمک کردیم که کشور آبادتری داشته باشیم و رونق اقتصادی در این شرایط بهتر می شود.
وزیر بهداشت یادآور شد: همه این موارد در سایه کمتر بیمار شدن مردم حاصل می شود و همه باید برای فرهنگسازی پیشگیری تلاش کنیم.
دکتر هاشمی عنوان کرد: به جای اینکه نظام سلامت درمان محور باشد باید سلامت محور بوده و برای تحقق این مهم پیشگیری حرف اول را می زند. این امر به خودمراقبتی مربوط می شود و مردم باید خودشان از خودشان مراقبت کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در مسئله خودمراقبتی و پیشگیری در جامعه گفت: با زبان معمول فرهنگسازی این امر موثر واقع نشده و برای این مهم باید از زبان دیگری استفاده کرد و به نظر می رسد بخش عمده ایی از این زبان در اختیار هنر است.
وزیر بهداشت عنوان کرد: امیدواریم هنرمندان در این مهم کاری کارستان کنند و در نخستین گام تجربه موفقی را شاهد باشیم و امیدواریم دستاورد این جشنواره بتواند به نظام سلامت کمک کند.
نخستین جشنواره فیلم سلامت به ریاست دکتر سیدمحمدهادی ایازی و دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده از ۱ تا ۵ شهریور در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.
503502

کد خبر: 669679

وب گردی

وب گردی