تدریس به شیوه «سمینار تحت وب» در واحد علوم و تحقیقات از مهر 95 عملیاتی می‌شود

مشاور رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز آموزش برخی درس‌ها به صورت «وبینار» (سمینار مبتنی بر وب) از اول مهر امسال در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید عباس پور در این باره گفت: استادان ایرانی خوبی در دانشگاه‌های سراسر دنیا فعالیت می‌کنند و برای اینکه در برخی کلاس‌ها، دانشجویان بتوانند به صورت آنلاین با استادان خارج کشور در ارتباط باشند، نیازمند امکانات سخت‌افزاری هستیم که خوشبختانه زیرساخت‌های آن در واحد علوم و تحقیقات فراهم شده است.

رئیس دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحیقات با بیان اینکه تدریس به صورت «وبینار» تاکنون در دانشگاه‌های کشور انجام نشده است، افزود: این کار از اول مهر در واحد علوم و تحقیقات، عملی و اجرایی خواهد شد و در صورت رضایت بخش بودن نتیجه آن به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد نیز تسری خواهد یافت.

عباس‌پور خاطرنشان کرد: به عنوان مثال و در گام نخست با یکی از استادان دانشگاه فولرتون صحبت کردیم که امسال، درس اقتصاد سبز ( (Green Economyرا به صورت آنلاین برای دانشجویان علوم و تحقیقات ارائه دهد.

وبینار (Webinar) از ترکیب وب و سمینار تشکیل شده است (Web Based Seminar) و بستری مجازی‌ای است که افراد یا موسسات می‌توانند آموزش‌های خود را مبتنی بر اینترنت ارائه کنند.

مشاور رئیس واحد علوم و تحقیقات، گسترش همکاری با دانشگاه‌های معتبر دنیا را از جمله سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی و واحد علوم و تحقیقات برشمرد و گفت: در همین راستا در واحد علوم و تحقیقات با چند دانشگاه خارجی از جمله «وست میشیگان» تبادل توافق‌نامه داشتیم و با دانشگاه «سوربن» فرانسه نیز در زمینه حقوق، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

وی با توجه به امضای تفاهم‌نامه میان واحد و تحقیقات و دانشگاه «گدانس» لهستان، ادامه داد: افزون بر این، با دانشگاه فولرتون در کالیفرنیا در زمینه اقتصاد، مدیریت، ام‌بی‌اِی و اقتصاد محیط زیست که جزو دانشگاه‌های پیشگام دنیا به شمار می‌آید، تفاهم‌نامه داریم.

عباس‌پور تبادل استاد را یکی از اهداف گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی واحد علوم و تحقیقات ذکر کرد و گفت: درصدد هستیم علاوه بر امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های مختلف، با ایرانیانی که در دانشگاه‌های خارجی مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هستند، همکاری بیشتری داشته باشیم که خوشبختانه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم‌نامه‌هایی اجرایی شده و اعتباراتی به همین منظور، پیش‌بینی شده و در اختیار واحد علوم و تحقیقات قرار گرفته است تا از استادان ایرانی ساکن خارج برای تدریس در اینجا در یک دوره مشخص دعوت کنیم.

20101

کد خبر: 669706

وب گردی

وب گردی