تهران-ایسکانیوز: روز جهانی مسجد امروز صبح در سال همایش های برج میلاد با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

روز جهانی مسجد به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی‌امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی به تصویب رسید و علت نامگذاری آن به دلیل به آتش کشیده شدن مسجد القصی در30 مرداد سال 1348 بود.

در این مراسم حسن روحانی رئیس جمهور ، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور، محمد نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست جمهوری و محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور و ائمه جماعات استان تهران، سفرای کشورهای اسلامی تونس، لیبی و کویت، محمدجواد علی اکبری ، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد حضور داشتند.

همچنین از کتاب های «ستارگان محارم» و «مسجد و سبک زندگی» رونمایی شد. حسن روحانی رئیس جمهور در این مراسم از اولین بانک مجازی مساجد رونمایی کرد.

علی اکبری، رئیس مرکز امور رسیدگی به امور مساجد در ابتدای این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و از رئیس جمهور خواست نگاه راهبردی به مساجد تعمیم یابد و در همه مراکز عالی تصمیم گیری سهم مسجد در دکترین راهبردی نظام مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور دومین سخنران و مهمان ویژه روز جهانی مسجد بود که در جریان سخنرانی با بیان اظهاراتی گلایه آمیز از مخالفت ها با نسل دوم موبایل انتقاد کرد و گفت که اگر امروز جلوی نسل دوم موبایل را بگیریم فردا خواهد آمد اگر فردا بگیریم، پس فردا خواهد آمد.

او همچنین در جریان سخنرانی خود هنگامی که در مورد مسجد القصی صحبت می کرد با تکبیر حاضرین مواجه شد.

البته «کلید» که سال گذشته نماد انتخاباتی او بود امروز برایش حاشیه ساز شد. روحانی به خاطره ای از گذشته اشاره کرد و گفت:« زمانی بود که مرد مومن رادیویی می خرید، در کمد می گذاشت و در کمد را قفل می کرد و کلید را پیش خود نگه می داشت که تا هروقت زمان اخبار رسید رادیو را از کمد بیرون بیاورد و وقتی اخبار تمام شد برای اینکه به دیگر برنامه ها نکشد ، آن را در کمد بگذارد اما حالا نه کمد هست، نه قفل و نه...»

جمله روحانی تمام نشده حاضران با خنده فریاد زدند: «نه کلید هست». رئیس جمهور هم در ادامه با گفتن جمله ناتمام از این حاشیه فاصله گرفت و گفت: حالا اگر کلیدی وجود دارد...

 
کد خبر: 66975

وب گردی

وب گردی