فیلمی از بلغارستان برنده پلنگ طلایی جشنواره «لوکارنو» شد

یک درام بلغاری به عنوان برنده پلنگ طلای لوکارنو انتخاب شد و جایزه بهترین بازیگر زن نیز به بازیگر همین فیلم رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین دیلی، رالیتسا پترووا با اولین فیلم بلندش به عنوان «بی‌خدا» پلنگ طلا را از شصت و نهمین جشنواره فیلم لوکارنو به خانه برد.

این درام موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن را برای ایرنا ایوانووا برای بازی در نقش یک پرستار دریافت کند.

ارتورو ریپشتاین کارگردان کهنه‌کار مکزیکی که رییس هیات داوران بخش رقابتی این دوره از جشنواره لوکارنو بود درباره اهدای این جایزه گفت: با توجه به اتفاق نظر کامل اعضای هیات داروی که اتفاقی غیرمعمول است، این جایزه به فیلم منتخب تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره را پدرو رودریگوئز از پرتغال برای فیلم «پرنده شناس» دریافت کرد و جایزه مخصوص داوری نیز به رادو جود از رومانی برای فیلم «قلب‌های زخمی» رسید که با الهام از رمان زندگینامه‌ای نوشته مکس بلچر ساخته شد. فیلم جود همچنین جایزه دن کیشوت را از فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های فیلم گرفت.

جایزه پلنگ بهترین بازیگر مرد نیز به آندرزیج سورین ازیگ کهنه‌کار لهستانی رسید که در نقش پدر فیلم «آخرین خانواده» ساخته اول یان پی.ماتوزینسکی اهدا شد.

گروه داوری بین‌الملی تقدیر ویژه خود را به تیسا کووی و رینر فریمنل برای «آقای جهان» اهدا کرد که موفق شد تا جایزه داوران مستقل فستیوال و جایزه فیپرشی منتقدان را کسب کند.

«من، دنیل بلیک» جدیدترین ساخته کن لوچ، کارگردان مطرح انگلیسی که برنده جایزه نخل طلای جشنواره کن امسال شد نیز به عنوان بهترین فیلم از سوی مخاطبان جشنواره فیلم لوکارنو انتخاب شد.

نله وولاتز کارگردان آرژانتینی نیز برای فیلم «آینده کامل» جایزه اصلی بخش رقابتی بهترین فیلم اول جشنواره فیلم لوکارنو را به خانه برد.

جشنواره فیلم لوکارنو امسال یاد عباس کیارستمی کارگردان فقید ایرانی را گرامی داشت.

این جشنواره شب پیش (شنبه ۲۳ مرداد) پس از ۱۱ روز در سوییس به کار خود پایان داد.
منبع: مهر
503502

کد خبر: 669766

وب گردی

وب گردی