بررسی طرح های کلان گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی

در تازه ترین نشست هیات مدیره شرکت توسعه گردشگری تمدن آزاد پارس (تگتاپ) که امروز به میزبانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد ، راهبردهای توسعه گردشگری این دانشگاه در سطح کلان تحت بررسی قرار گرفت و اعضا به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

به گزاش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، مهندس محسن هاشمی معاون عمران دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمصطفی دعاگویی رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حبیب اله اسماعیلی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر مهدی نادری نسب مشاور اجرایی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس کیارش کمالی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری تمدن آزاد پارس تشکیل شد شماری از طرح های گردشگری که از سوی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی ارایه شده است تحت بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی طبق یک برنامه ریزی مطالعاتی به عرصه گردشگری وارد شده و تصمیم دارد از ظرفیت بزرگ خوابگاه های این دانشگاه برای اسکان گردشگران در منطقه های مختلف کشور استفاده کند.

بر همین اساس ، تمامی اطلاعات مربوط به ظرفیت ها و امکانات گردشگری این دانشگاه در سایت گردشگری بارگذاری خواهد شد و افراد می توانند با مراجعه به این سایت از امکانات دانشگاه آزاد مطلع شوند.باتوجه به اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت بومی گزینی است بنابراین ظرفیت فیزیکی خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه می تواند به مراکز اقامتی توریست پذیر تبدیل شوند. از سال گذشته ، شرکت تگتاپ (توسعه گردشگری تمدن آباد پارس) به منظور توسعه گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده است. معاونان دانشجویی و فرهنگی ، عمرانی و همچنین اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای هیات مدیره این شرکت هستند.

یادآور می شود شهریور 93 تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید. این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از توانایی‌های علمی، توسعه همکاری‌های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری طرفین برای استمرار ارتباط بین سازمان و دانشگاه و به منظور بر طرف کردن نیازهای متقابل منعقد شده است. طبق این توافقنامه ، سازمان میراث فرهنگی موظف به در اختیارگذاشتن امکانات علمی، پژوهشی و مطالعاتی، فضاهای فرهنگی و ارائه دستاوردهای مطالعاتی در حوزه‌های مرتبط، صدور مجوزهای قانونی برای اجرای کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در استان‌های مختلف، همکاری در طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی در چارچوب مقررات مربوطه، در اختیار قرار دادن کارشناسان متخصص به منظور راهنمایی و آموزش و بهره‌گیری از امکانات سازمان در جهت تحقق موضوعات تفاهم‌نامه اعم از فنی، پژوهشی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجارب و تخصص شد.

همچنین براساس این تفاهم‌نامه، صدور مجوزهای لازم درباره راه اندازی تله‌کابین در سایت واحد علوم و تحقیقات تا امامزاده داود تهران، هتل‌های زنجیره‌ای برای بناهای احداثی دانشگاه و کمک به دریافت وام بانکی و تبدیل بعضی از املاک دانشگاه به اماکن قابل بهره‌برداری در امور خدمات آموزشی و گردشگری برعهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.

20101

کد خبر: 669807

وب گردی

وب گردی