امیر عبداللهیان: ایران از هرگونه راه حل سیاسی بدون دخالت خارجی در یمن حمایت  می‌کند

یک هیات سیاسی از یمن با دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، حسین امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن محکومیت مجدد تجاوزهای عربستان به یمن تاکید کرد: بحران یمن صرفا راه حل سیاسی دارد.

وی با تبریک تشکیل جلسه مجلس یمن در صنعا گفت: مجالس نماد دموکراسی در کشورها هستند و برگزاری نشست مجلس یمن این پیام روشن را به دنیا داد که رهبران سیاسی و مردم یمن در مسیر سیاسی از تمامیت ارضی و وحدت ملی خود صیانت می‌کنند.

امیر عبداللهیان افزود: برگزاری نشست مجلس یمن به عنوان نهاد مشروع و قانونی موجود، می‌تواند کمک به‌سزایی به تقویت همکاری‌های رسمی و پارلمانی جهان با یمن کند. مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه روابط پارلمانی خود با مجلس یمن استقبال می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در ادامه این دیدار، مقاومت مردم یمن در برابر تجاوزهای خارجی به این کشور را تحسین‌برانگیز خواند و گفت: ملت یمن در چهار جبهه نظامی، اقتصادی، دیپلماتیک و تبلیغاتی از استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی خود دفاع کرد.

امیر عبداللهیان در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت تحولات یمن را دنبال و از هرگونه راه حل مبتنی بر گفت‌وگوی سیاسی گروه‌های داخلی بدون دخالت خارجی حمایت می‌کند.

رئیس هیات عالیرتبه سیاسی یمن نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، از مواضع مثبت و انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران یمن تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: یمن در طول 505 روز گذشته وارد یک جنگ نابرابر شده است و عربستان سعودی و سایر هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای آن تمام توان نظامی و تسلیحاتی خود را علیه مردم یمن به کار گرفته‌اند.

رئیس هیات یمن ضمن محکوم کردن محاصره اقتصادی کشورش و اقدامات ضد انسانی مانند کشتار افراد بی‌پناه از جمله زنان و کودکان گفت: در طول جنگ، اقشار بی‌دفاع و زیرساخت‌های اقتصادی یمن از تجاوز عربستان و هم‌پیمانانش مصون نبوده‌اند و متجاوزان مانع از رسیدن خدمات پزشکی و کمک‌های مالی و اقتصادی به مردم شده‌اند.

وی همچنین گفت: علیرغم تمام این حملات و اعمال تحریم‌های اقتصادی و اجتماعی مختلف، جلسه مجلس نمایندگان ملت یمن تشکیل شده و مورد حمایت مردم است.

وی افزود: مجلس یمن از توسعه همکاری‌های خود با مجلس شورای اسلامی در سطوح مختلف استقبال می‌کند.

201/201

کد خبر: 669835

وب گردی

وب گردی