چاوش اوغلو: بازداشت خبرنگاران ارتباطی به شغل و حرفه آنها ندارد

وزیر خارجه ترکیه هر گونه ارتباط بین بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران با شغل و حرفه آنها را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به خاطر ارتباط آنها با جنبش فتح الله گولن بوده و این بازداشت‌ها ارتباطی با شغل و حرفه آنها نداشته است.

چاوش اوغلو امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان تصریح کرد: آیا شما باید غیر قابل دسترسی باشد فقط به خاطر اینکه خبرنگار و روزنامه نگار هستید؟ برخی خبرنگاران از دستورات سازمان تروریستی گولن تبعیت می کنند، آنها زندگی تعداد زیادی از مردم را تباه کردند و از این کودتا حمایت نمودند.

وی در ادامه گفت: اگر یک خبرنگار عضو یک سازمان تروریستی باشد، این مساله چه ارتباطی با آزادی رسانه ها دارد؟ خبرنگاران زیادی هستند که هر روز دولت را نقد می کنند. آنها قادر هستند تا آزادانه گزارش بدهند. ولی وقتی مساله کودتا مطرح می شود، آنها موضع شفاف و روشن خود را نشان دادند. ولی پوشش رسانه ای در آلمان به گونه ای کنترل می شود که هیچ چیزی از واقعیت ها در ترکیه منعکس نمی شود.

پس از کودتای نافرجام ماه گذشته در ترکیه، تعداد زیادی از وبسایت های خبری به درخواست دفتر نخست وزیر، تعطیل شده است. دولت ترکیه تاکنون مجوز فعالیت 25 سایت خبری را لغو کرده است. علت اصلی این اقدام آن بوده است که آنکارا فعالیت این سایت های خبری را مغایر با منافع ملی ترکیه اعلام کرده است.

تاکنون حکم بازداشت بیش از 100 خبرنگار در ترکیه صادر شده است. اوایل اوت نیز دادستان های ترکیه حکم بازداشت 47 روزنامه نگار دیگر را صادر کردند.

300300

کد خبر: 669858

وب گردی

وب گردی