چاپ مقاله‌ عضو هیات‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در فصلنامه‌ تولید گیاهان زراعی

   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از پذیرش و چاپ مقاله‌ی عضو هیات‌علمی این دانشگاه در فصلنامه‌ تولید گیاهان زراعی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، امیرحسین الهامی راد گفت: مقاله‌ی دکتر محمد آرمین با عنوان «تأثیر طول دوره‌ی تداخل علف‌های هرز بر عملکرد و اجزای عملکرد نخود (Cicer Arietinum) در دو نظام کشت متفاوت» با همکاری محمد حشمت‌نیا در شماره‌ی اول سال نهم فصلنامه‌ی تولید گیاهان زراعی که دارای رتبه‌ی علمی-پژوهشی در حوزه‌ی کشاورزی است پذیرش و چاپ شد.
وی با بیان اینکه هدف از انجام این پژوهش، تعیین مناسب‌ترین زمان برای کنترل علف‌های هرز در دو سیستم رایج اُرگانیک نخود بوده است، به نتایج آن اشاره کرد و گفت: در شرایط کشت اُرگانیک، تداخل تا هفته‌ی چهارم و در شرایط رایج تا هفته‌ی دوم بعد از سبز شدن، شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در عملکرد اقتصادی نخود نیستیم و کنترل علف‌های هرز بعد از این تاریخ جهت حصول عملکرد مناسب ضروری به نظر می‌رسد. این در حالی است که در شرایط کشت رایج، شروع کاهش عملکرد زودتر اتفاق افتاده و شروع کاهش عملکرد در نظام کشت اُرگانیک تا 31/64 روز بعد از سبز شدن نخود به تعویق می‌افتد.

20101

کد خبر: 669861

وب گردی

وب گردی