کره جنوبی خواستار توقف فوری اقدامات تحریک آمیز هسته‌ای کره شمالی

رئیس جمهور کره جنوبی از همسایه شمالی خواست تا توسعه برنامه هسته‌ای و سایر اقدامات تحریک آمیز در عرصه بین‌المللی را هر چه سریع‌تر متوقف کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: کره شمالی باید توسعه برنامه اتمی و اقدامات تحریک آمیز در عرصه بین‌المللی را فورا متوقف نماید.

وی در مراسم جشن سالگرد آزادی کره جنوبی از استعمار ژاپن، تصریح کرد: من از کره شمالی می خواهم تا فورا توسعه تسلیحات هسته‌ای و سلاح های کشتار جمعی را متوقف کند. کره شمالی باید اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات خود علیه کره جنوبی را پایان دهد.

وی در ادامه از توسعه سامانه دفاع موشکی "تاد" آمریکا در کشورش دفاع کرد و گفت: استقرار این سامانه دفاع موشکی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی خواهد بود. ما می‌خواهیم کره شمالی یک عضو عادی جامعه بین‌المللی باشد و به همه حقوق جهانی بشر احترام بگزارد و به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد.

در ماه جولای، آمریکا و کره جنوبی اعلام کردند که قصد دارند سامانه دفاع موشکی تاد را در شبه جزیره کره مستقر کنند. این تصمیم با مخالفت شدید روسیه و چین روبرو شد.

304300

کد خبر: 669934

وب گردی

وب گردی