بهمن کیارستمی:  با ریش سفیدی می خواهند مساله را حل کنند/می گویند گزارش تیم پزشکی قابل انتشار نیست!

بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی، گفت: اینها می خواهند با ریش سفیدی و مصالحه مساله را حل کنند؛ ما می گوییم جنگ نداریم که می خواهید مصاحله کنید، شما گزارش تیم پزشکی را چرا نمی دهید؟! می گویند محرمانه است.

بهمن کیارستمی در گفتگو با ایسکانیوز با اعلام اینکه جلسه روز گذشته کمیسیون تخصصی نظام پزشکی با حضور قاضی پرونده انجام شد، درباره نتیجه جلسه عنوان کرد: اینها می خواهند با ریش سفیدی و مصالحه مساله را حل کنند؛ ما می گوییم جنگ نداریم که می خواهید مصاحله کنید شما گزارش تیم پزشکی را چرا نمی دهید؟! می گویند محرمانه است.
او افزود: مدام به ما می گویند صلح کنید و ما از آنها می پرسیم برچه اساسی؟ با چه دانشی؟ گزارش کمیسیون عملکرد، گزارش بررسی پرونده را چرا به ما نمی دهید؛ می گویند آن گزارش قابل اعلام نیست.
فرزند عباس کیارستمی ادامه داد: آنها فکر می کنند این مساله یک دعوای شخصی است و باید روی همدیگر را ببوسیم تا ماجرا تمام شود اما این ماجرا شخصی نیست اصلا ما تا به حال شکایت شخصی نکردیم، آنها گفتند این پرونده پیچیدگی هایی دارد و هیاتی تشکیل دادند تا به این پرونده رسیدگی کند، 40 روز هم گذشت پس گزارش آن هیات کجاست تا ما هم نوری بر اطلاعات محدودمان تابیده شود و بفهمیم چه اتفاقاتی افتاده؛ تنها چیزی که روز گذشته به من گفتند این است که گزارش تیم پزشکی قابل انتشار نیست و می گویند این گزارش محرمانه است.
او افزود: دقیقا پرونده در مرحله ای است که همان روز اول بوده، مثل روزهای اول که درباره بیماری چیزی به ما نمی گفتند و سری بود، در حال حاضر هم گزارش سری است، پس ما بر چه اساسی نظر بدهیم؟! اگر رضایت بدهیم یا نه بر چه اساسی باید باشد و چگونه پرونده را جلو ببریم. کیارستمی ادامه داد: در واقع گرفتاری ما در حال حاضر این است که دقیقا برگشتیم به هفته اولی که پدرم در بیمارستان بستری شد و پزشکان چیزی به ما نمی گفتند، به ما می گویند کدخدامنشانه این ماجرا حل شود چون کسی قرار نیست که اطلاعاتی بدهد.
عباس کیارستمی در پایان گفت: کمیسیون پزشکی نظرش را به نظام پزشکی می دهد، نظام پزشکی هم براساس رای کمیسیون پزشکی، نظرش را اعلام کرده و آنها رای شان را به من داده اند و لازم نیست این رای را اعلام کنم، آنها در حال حاضر در جایگاه شاکی هستند در واقع هجمه ای شروع کرده اند زیرا خیالشان راحت شده که حکم نظام پزشکی بر علیه شان نخواهد بود و چون ماجرا بالا گرفته است با سکوت راضی نمی شوند و در جایگاه شاکی قرار گرفته اند.
گفتنی است؛ عباس کیارستمی 14 تیرماه امسال در بیمارستانی در پاریس درگذشت، پس از مرگ این فیلمساز برجسته واکنش های فراوانی از سوی هنرمندان نسبت به مشکوک بودن مرگ کیارستمی و قصور پزشکی به وجود آمد، پس از این اتفاقات کمیسیون پزشکی برای مشخص شدن دلایل مرگ تشکیل شد.
503502

کد خبر: 669949

وب گردی

وب گردی