نوذز نعمتی: تیم هوابرد ارتش ، اراده آهنین نام گرفت

فرمانده تیپ 65 نوهد به انتخاب تیم هوابرد کشورمان در مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه به عنوان تیم برتر اراده آهنین اشاره کرد و گفت: این عنوان از سوی وزیر دفاع روسیه به نمایندگان کشورمان اعطا شد.

فرمانده تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد نزاجا (نوهد) در مراسم استقبال از تیم نیروهای مسلح کشورمان ضمن بیان جزئیات اقدامات و ماموریت‌های این تیپ گفت: تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد همیشه آماده اجرای مأموریت می باشد.

امیر سرتیپ دوم نوذر نعمتی با اشاره به مأموریت‌های این تیپ اظهار داشت:مأموریت‌ کلی تیپ نوهد نفوذ از راه‌های هوا، زمین و دریا در پشت منطقه هدف و بنا به دستور سلسله مراتب است.

وی آموزش عملیات ویژه و جنگ‌های نامنظم به سایر یکان‌های ارتش را نیز از جمله دیگر وظایف تیپ 65 نیروی زمینی ارتش برشمرد.

فرمانده تیپ 65 نوهد همچنین با اشاره به سطح آمادگی این تیپ با تأکید بر اینکه تیپ تحت فرماندهی او همیشه آماده اجرای مأموریت است، خاطرنشان کرد: تیپ 65 ویژه هوابرد نزاجا در همه رزمایش‌هایی که در نیروی زمینی انجام می‌شود حضور دارد و هر لحظه که به این تیپ نیاز باشد، آماده فعالیت است.

نعمتی با بیان اینکه در تیپ 65 در مجموع 11 مهارت به کارکنان ارتش آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در قالب کمیته‌های آموزشی با عناوین چتربازی، غواصی، کوهستان، جنگ‌افزار، مخابرات و رهایی گروگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر این کمیته‌ها، آموزش عملیات در کویر، جنگل و کوهستان و غواصی از جمله مأموریت‌هایی است که تیپ 65 نوهد آموزش آنها به کارکنان خود را بر عهده دارد.

فرمانده تیپ 65 نوهد در ادامه با اشاره به انتخاب تیم هوابرد کشورمان در مسابقات نظامی بین‌المللی روسیه به عنوان تیم برتر اراده آهنین از سوی وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: در جریان مسابقات نظامی روسیه 2016 داوران با در نظر گرفتن آیتم‌هایی از جمله نظم عملیاتی، عدم بروز خطای عملیاتی و همچنین انضباط و همکاری تیمی در میان تیم‌های مختلف شرکت‌کننده در مسابقات، ایران را به عنوان تیم برتر اراده آهنین انتخاب کردند و این عنوان از سوی وزیر دفاع روسیه به نمایندگان کشورمان اعطا شد.

202/201

کد خبر: 669952

وب گردی

وب گردی