وضعیت ساخت بیمارستان فوق تخصصی هسته ای ولایت

معاون شهردار تهران درباره وضعیت ساخت بیمارستان فوق تخصصی هسته ای ولایت گفت: فاز یک طراحی این بیمارستان در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مازیار حسینی که مدیریت این پروژه را بر عهده دارد گفت: این نخستین بار است که بیمارستانی در کشور و منطقه با این تخصص احداث می شود، از این رو مطالعات لازم و کافی برای اجرای این پروژه ضروری است.

او افزود: در دنیا مراکز علمی و برجسته ای مشابه این بیمارستان وجود دارد که حتما باید در جریان طراحی مورد بازبینی قرار گیرند تا بدانیم چه روندی را باید در پروژه طراحی طی کنیم .

او با بیان اینکه این پروژه هنوز در مرحله مطالعات و طراحی است اضافه کرد: وزارت بهداشت در کنار سازمان انرژی اتمی در مراحل طراحی بیمارستان فوق تخصصی هسته ای ولایت با شهرداری تهران همکاری می کنند.

او افزود: نقش شهرداری تهران در این پروژه تامین زمین و عوارض است و درباره اجرا نیز دستگاه ها با نظر واحد اجرا را به شهرداری تهران واگذار کرده اند که بدین ترتیب مجری طرح، شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران اعلام کرد: وزارت بهداشت از نظر تخصصی به عنوان بهره بردار، وظیفه تامین و تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد و برگزار کننده دوره های خاص برای پزشکان است و سازمان انرژی اتمی نیز تامین کننده منابع برای احداث پروژه و دانش هسته ای در زمینه تحقیق و توسعه است و نیز مشاوره برای خرید تجهیزات پزشکی لازم را بر عهده دارد.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر فضایی به وسعت 300 هکتار بافت گیاهی و باغ برای این مجموعه طراحی شده است که در نوع خود قابل توجه است و به طور حتم با اتمام مراحل طراحی و مصوب شدن طرح ها، فضایی فراهم می شود که به طور حتم برای بیماران تحت درمان و پرسنل این مرکز درمانی بسیار موثر خواهد بود.

تفاهم نامه احداث اولین بیمارستان هسته‌ای کشور در چهارم آبان ماه سال گذشته در بوستان ولایت با حضور رئیس انرژی هسته‌ای، وزیر بهداشت، و شهردار تهران و جمعی از مسئولان شهری و کشوری امضا شد و براین اساس مقرر شد که این بیمارستان تخصصی هزار تخت‌خوابی هسته‌ای در بوستان ولایت احداث شود.

20106

کد خبر: 669957

وب گردی

وب گردی