علی عباس‌پور:دانش آموختگی به منزله قطع ارتباط با دانشگاه نیست/تا کنون بیش از 70 هزار نفر از واحد علوم  و تحقیقات دانش آموخته شده اند

رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در جشن دانش آموختگی دانشجویان مقطع کارشناسی واحد علوم و تحقیقات، گفت: این روز که ثمره تلاش چندساله شما در فراگیری علم و دانش است ،علاوه بر شما دانش آموختگان ، به پدران و مادران فداکار که حامیان اصلی شما بوده اند نیز تبریک می گویم.

به گزارش ایسکانیوز، علی عباس‌پور رئیس این واحد ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هشتم شیعیان، امام رضا(ع) و تبریک به مناسبت این جشن دانش آموختگی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت و اجرای استانداردهای جهانی در واحد علوم و تحقیقات از جمله اهداف اصلی این مجموعه است، افزود: باعث مسرت است که این روند رو به رشد با سرعت قابل توجهی ادامه دارد. افزایش فضای آموزشی و تحقیقاتی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های جدید، توسعه رشته های بین رشته ای کاربردی و مورد نیاز کشور، جذب اعضای هیأت علمی نخبه و جوان تنها گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته در واحد علوم و تحقیقات است.

دکتر عباس پور با اشاره به ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی این واحد تصریح کرد: قرار گرفتن واحد علوم و تحقیقات در بین 750 دانشگاه برتر دنیا براساس رتبه بندی لایدن در سال گذشته و 450 دانشگاه برتر جهان براساس رتبه بندی موسسه سیامگو اسپانیا و همچنین قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر در حوزه علوم انسانی و فنی و مهندسی براساس رتبه بندی ISC از جمله نتایجی است که نشان دهنده اعتبار این واحد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه نباید دانش آموختگی را به منزله قطع ارتباط با دانشگاه دانست، تصریح کرد: ارتباط با دانش آموختگان به منظور برطرف کردن نیاز و حل مسائل و مشکلات آنان از جمله برنامه های است که در واحد علوم و تحقیقات همواره به دنبال تحقق آن هستیم.

رئیس واحد علوم و تحقیقات فاصله بین علم و تخصص را معضلی در سیستم آموزشی کشور دانست و ادامه داد: از جمله برنامه های مهم واحد علوم و تحقیقات به منظور کاهش این فاصله می توان به برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی کارآموزی در این واحد برای آمادگی دانش آموختگان به منظور فعالیت در صنعت و حیطه شغلی شان اشاره کرد.

دکتر کرم اله دانش فرد معاون دانشجویی و فرهنگی واحد علوم و تحقیقات گفت: واحد علوم و تحقیقات تا کنون بیش از 70 هزار دانش آموخته داشته است که از این میان بالغ بر 50 درصد در مقطع ارشد، حدود 6/3 درصد در مقطع کارشناسی و مابقی در مقطع دکتری هستند که بسیاری از آنها در سطح مدیران عالی کشور مشغول به فعالیت شده اند.

وی با اشاره به ولادت امام رضا(ع) ، تصریح کرد: هجرت امام رضا(ع) به ایران، امری اتفاقی و از سر اجبار نبود، بکله ایشان به اذن خداوند برای بهره مندی ما از رحت الهی و رهنمودهای این امام همام به ایران آمدند.

دکتر دانش‌فرد با بیان اینکه سرمایه اصلی هر کشوری نیروی انسانی آن است، ادامه داد: امروز کشور نیاز بیشتری به سرمایه‌گذاری دارد بنابراین تربیت و افزایش بار علمی از جمله وظایف مهم مراکز علمی و دانشگاه‌ها است. واحد علوم تحقیقات نیز از جمله دانشگاه هایی است که در این عرصه همواره پیشرو بوده و است.

وی افزود: معتقدم برای بهره برداری هرچه بیشتر از علم خود توجه به چهار نکته اصلی شامل فلسفه به معنای آنکه چه هستید و چه قرار است بکنید، منطق که انتخاب راه درست را شامل می شود، تلاش و انگیزه که تفاوت بین آدمهای موفق و آدمهای معمولی است و در نهایت انسان شناسی و احترام را در نظر داشته باشید.

20101

کد خبر: 669976

وب گردی

وب گردی