دیدار نماینده رئیس جمهوری روسیه با معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه ایران

نماینده رئیس جمهوری فدارسیون روسیه با معاون عربی-آفریقای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره موضوعات منطقه ای تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، میخائیل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه که شامگاه گذشته وارد تهران شد، امروز دوشنبه در محل هتل اسپیناس با حسین جابری انصاری درباره پیشبرد همگرایی های دو کشور برای مبارزه با تروریسم بین المللی و حل سیاسی بحران سوریه گفت و گو کرد.
این دیدار و همچنین سفر سرگئی ریابکوف معاون وزارت امور خارجه روسیه به تهران که به زودی انجام خواهد شد در ادامه رایزنی های برنامه ریزی شده دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه، موضوع برجام و همکاری های منطقه ای صورت می گیرد.
همگرایی های منطقه ای تهران و مسکو که حاصل روابط عالی سیاسی دو کشور بویژه بین حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران و روسیه است، سبب تداوم مواضع دو کشور در امور خاورمیانه از جمله حل سیاسی بحران سوریه، عراق، یمن و همچنین در تنگنا قرار گرفتن گروه های تروریستی و کشورهای حامی آنان شده است.
پیش از این نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف همتای روسی وی در طول 11 ماه گذشته در باره اوضاع خاورمیانه و همچنین همکاری های نظامی ضد تروریستی روسیه و سوریه گفت و گو داشته اند.
نتیجه مذاکرات بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه در ایران با توجه به تحولات مثبت میدانی در سوریه بر اثر زمین گیر شدن گروه های تروریستی مورد حمایت چند کشور غربی عربی، می تواند سبب افزایش همگرایی های ایران و روسیه در خاورمیانه نیز بشود و این امکان را هم فراهم کند تا دور جدید مذاکرات سوری-سوری با چشم انداز روشن تری برگزار شود.
قرار است نماینده پوتین بعد از ظهر دوشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت و گو کند.

202/201

کد خبر: 669983

وب گردی

وب گردی