رییس واحد علوم و تحقیقات در دومین روز از جشن دانش آموختگی ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری واحد علوم و تحقیقات، گفت: این روز که ثمره تلاش چندساله شما در فراگیری علم و دانش است، علاوه بر شما دانش آموختگان، به پدران و مادران فداکار که حامیان اصلی شما بوده اند نیز تبریک می گویم.

به گزارش ایسکانیوز، علی عباس‌پور رئیس این واحد ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) و تبریک به مناسبت این جشن دانش آموختگی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت و اجرای استانداردهای جهانی در واحد علوم و تحقیقات از جمله اهداف اصلی این مجموعه است، افزود: باعث مسرت است که این روند رو به رشد با سرعت قابل توجهی ادامه دارد. افزایش فضای آموزشی و تحقیقاتی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های جدید، توسعه رشته های بین رشته ای کاربردی و مورد نیاز کشور، جذب اعضای هیأت علمی نخبه و جوان تنها گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته در واحد علوم و تحقیقات است.

دکتر عباس پور با اشاره به ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی این واحد تصریح کرد: قرار گرفتن واحد علوم و تحقیقات در بین ۷۵۰ دانشگاه برتر دنیا براساس رتبه بندی لایدن در سال گذشته و ۴۵۰ دانشگاه برتر جهان براساس رتبه بندی موسسه سیامگو اسپانیا و همچنین قرار گرفتن در بین ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه علوم انسانی و فنی و مهندسی براساس رتبه بندی ISC از جمله نتایجی است که نشان دهنده اعتبار این واحد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه نباید دانش آموختگی را به منزله قطع ارتباط با دانشگاه دانست، تصریح کرد: ارتباط با دانش آموختگان به منظور برطرف کردن نیاز و حل مسائل و مشکلات آنان از جمله برنامه های است که در واحد علوم و تحقیقات همواره به دنبال تحقق آن هستیم. همچنین این واحد دانشگاهی در راستای حمایت از دانش آموختگان، آمادگی همکاری در طرحها، پروژه ها و ایده های نو و کاربردی آنها در قالب شرکت های دانش بنیان دارد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات فاصله بین علم و تخصص را معضلی در سیستم آموزشی کشور دانست و ادامه داد: از جمله برنامه های مهم واحد علوم و تحقیقات به منظور کاهش این فاصله می توان به برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی کارآموزی در این واحد برای آمادگی دانش آموختگان به منظور فعالیت در صنعت و حیطه شغلی شان اشاره کرد.

گفتنی است در این جشن دانش آموختگی، دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه علم واحد علوم و تحقیقات با 73 سال سن فارغ التحصیل و مورد تقدیر قرار گرفت.

20101

کد خبر: 670005

وب گردی

وب گردی