محسن رضایی: می خواهند در خانه مسلمانان جنگ راه بیندازند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان روایتی از نقش سپاه پاسداران در مقابله با هواپیماربایی‌ها در دوران دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رضایی در جمع کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی و امنیت پرواز با تبریک میلاد ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (ع) گفت: ملت ایران مفتخر است که میزبان یکی از فرزندان رسول خدا شد و دل خودش را فرش زیر قدم‌های حضرت رضا ساخت و ایشان هم در طول زندگی و بعد از شهادتشان یک رکن اساسی بقا، هویت و مذهب ایران بوده است. شاید اگر ایشان نبود، ایران تا کنون چند پاره شده بود. این روز را به حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و خوشحالم که امروز به دیدار شما بیایم.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت فرودگاه‌ها و امنیت پرواز آبروی نظام را حفظ کرد، ادامه داد: در ابتدای دفاع مقدس هفته‌هایی بود که چند هواپیما از ایران ربوده می‌شد و تقریبا ضعف اداره کشور و حاکمیت ایران در دنیا تداعی می شد. هواپیماهای ما را به کشورهای دیگر می بردند. تازه از جبهه به تهران آمده بودم که احمدآقا تماس گرفتند و گفتند که امام فرمان داده اند بچه های سپاه به فرودگاه ها بروند و هواپیمایی حق ندارد بدون پاسدار پرواز کند. این حکم برای برخی دوستان باورپذیر نبود. نخست وزیر ایران با بیت امام تماس گرفت که سپاه ریخته به فرودگاه ها، چه کنیم؟ احمد آقا گفت که فرمان امام است، همکاری کنید. تا آن موقع چهل پنجاه هواپیما را برده بودند و با استقرار سپاه، هواپیماربایی‌ها خنثی شد. یکسال بعد روزی خبر دادند که در آسمان اصفهان هواپیمایی را گروگان گرفته اند و دارند با سرنشینانش می برند به سوی بغداد و پاسداران ما در دل اسمان با آنها درگیر شده و هواپیما را نشانده اند. وقتی به ملاقات گارد پرواز آن هواپیما آمدم به من گفتند که آیه ی ٬٬ و ما رمیت ٬٬ را خواندیم و شلیک کردیم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: چندین بار منافقین تلاش کردند و موفق نشدند. این سپاه آبرویی شد برای نظام. یک بار امام از طریق حاج احمدآقا پرسیدند که در این هواپیماهای بزرگ چند پاسدار گذاشته اید؟ عرض کردم، همان دو پاسداری که در همه هواپیماها حضور دارند. امام فرموده بود آنجا سه پاسدار بگذارید.

رضایی تصریح کرد: اواخر جنگ نخست وزیر نامه داده بود که دیگر پاسدارها در هواپیما ها نباشند و حفاظت را به نیروی انتظامی بسپارید. امام فرمودند که همچنان سپاهی ها باشند. این سپاه حفاظت هواپیمایی با خون شهدا حفظ شد و یکی از کارهای بزرگ سپاه همین کار بود. پیش از آن هر هواپیما که دزدیده می شد، دنیا با خبر می شد. خطوط هوایی را نا امن می کرد و خبرنگاران خارجی می رفتند و با ربایندگان مصاحبه و جوسازی می کردند. هر هفته ماجرا داشتیم. قاطعیت و ابتکار امام و عملکرد خوب پاسداران ما باعث شد این خدمت حفظ بشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که هواپیماهای ایران را می‌ربودند را تحویل نمی دادند و مصاحبه می گرفتند رسانه های غربی و هیچ وقت این عمل غیر انسانی را محکوم نمی کردند. از صدام هم حمایت می کردند. طالبان ، القاعده و تکفیری ها هم همین طور. دعوای ما با آنها بر سر چیست؟ چرا از این خصومت دست نمی کشند؟ مساله مهمی است که این دعوا را ادامه می دهند. مساله فلسطین هم همین طور است. اروپایی ها و آمریکایی ها برای آزادی فلسطین گامی بر نمی دارند. رویداد انقلاب اسلامی، موجب رویدادهای دیگری مانند انتفاضه و بیداری اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه غرب از گفت‌وگو با اسلام فرار می کند، افزود: اگر هر دو طرف حرفشان را می زدند و افکار عمومی قضاوت می کرد، نیازی به لشگر کشی آنها نمی شد. اما ما حرف می زنیم، در مقابل، آنها با بمب و انفجار جواب ما را می دهند. ما پیشرفت علمی می کنیم، آنها محاصره اقتصادی می کنند. آنها در جواب ارزش های انسانی ما، ناامنی و وابستگی و هنجارهای غربی را توسعه می دهند. مرزها را به هم می ریزند. به امثال هجوم عربستان و کودک کشی صهیونیسم می گویند دفاع از حقوق بشر! آنها از دین اسلام می ترسند.

رضایی با بیان اینکه می خواهند در خانه مسلمانان جنگ راه بیندازند، گفت: ارتش لیبی، سوریه، یمن و عراق را متلاشی کردند. ارتش ترکیه را با کودتا ضعیف کردند و ارتش مصر را روبروی ملتشان قرار داده اند. معلوم است این توطئه از کجا نشات می گیرد. تکفیری و داعش پرچم کمک به اسرائیل و آمریکاست.

202/201

کد خبر: 670037

وب گردی

وب گردی