شهرداری در جریان تصادف اتوبان بابایی ۵۰ درصد مقصر است

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در حادثه تصادف خودرو فاو در اتوبان شهید بابایی و مرگ سه جوان، راننده ۵۰ درصد و شهرداری نیز ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر سردار سید تیمور حسینی در مورد جزئیات تصادف مرگبار بامداد امروز در اتوبان شهید بابایی که منجر به مرگ سه جوان شد، گفت: ساعت ۲ بامداد امروز یک دستگاه خودروی شاسی بلند فاو مدل آسا در غرب به شرق اتوبان بابایی حوالی اتوبان صیاد شیرازی به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه با پایه پل برخورد کرد و سه سرنشین آن از جمله راننده در دم جان باخته و یکی از سرنشینان که دختر جوانی بود به بیمارستان منتقل شد.

او با اعلام اینکه از همان دقایق اولیه وقوع حادثه، کارشناس تصادفات پلیس راهور در محل حادثه حاضر شد، افزود: علت این حادثه بر اساس نظریه کارشناسان عالی تصادفات پلیس راهور، تقارن و ترکیب دو خطا است. بر این اساس راننده به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقیله ۵۰ درصد و براساس تبصره ۳ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری تهران به علت عدم استفاده تجهیزات درست در محل تصادف ۵۰ درصد مقصر شناخته شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه قبلا از سوی پلیس راهور ایجاد گاردریل در این محدوده به شهرداری منطقه اعلام شده بود، افزود: در صورتی که محل حادثه مجهز به گاردریل بود این تصادف فقط جنبه خسارتی داشت و ۳ تن درپی وقوع آن فوت نمی کردند.

سردار حسینی با اعلام اینکه از پزشکی قانونی در خواست شده است که از متوفیان حتما تست سنجش الکل گرفته شود افزود: پلیس برخورد با تخلفات شبانه از جمله سرعت در بزرگراه ها را در دستور کار دارد اما رانندگی یک موضوع سیال است. اگر راننده ای در نقطه ای توسط پلیس کنترل شد تضمینی وجود ندارد که در نقطه دیگر مرتکب تخلف نشود.

105105

کد خبر: 670050

وب گردی

وب گردی