توپچی: خداحافظی سوریان عاقلانه ترین تصمیم است/در ورزش وزیر توانمندی را می خواهیم

دبیر سابق فدراسیون کشتی گفت: خداحافظی بهترین و عاقلانه ترین تصمیم برای حمید سوریان در این شرایط است. 

محمدرضا توپچی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص حذف حمید سوریان از المپیک 2016 ریو گفت: حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی، افتخارات بسیار زیادی را کسب کرده است. ضربه فنی شدن وی همه ما را متعجب کرد؛ چرا که سوریان کشتی گیری نیست که به این راحتی ضربه فنی شود. اعتقادم بر این است سوریان با توجه به وزنی که کم کرده بود ریکاوری درستی نداشت و همین امر باعث شد در3 دقیقه دوم با تحلیل نیرو رو به رو شود و در نهایت مغلوب حریف خود شود.

وی افزود: مسلماً در ورزشی مانند کشتی نباید از حریف غافل شد و بازی را آسان گرفت، زیرا حریف می تواند در وقت باقی مانده از فرصت استفاده کند و نتیجه را به نفع خود به پایان برساند. من معتقد هستم که حمید سوریان با حمید سوریان المپیک 2012 لندن فاصله زیادی داشت. در واقع هیچ میلی برای کشتی گرفتن در سوریان نبود، این موضوع از رفتار وی کاملا مشخص بود. دلیل این بی میلی را فقط خود سوریان می تواند پاسخ دهد زیرا برای رفتن به المپیک زحمت زیادی کشیده بود.

دبیر سابق فدراسیون کشتی در خصوص خداحافظی سوریان از دنیای کشتی گفت: حمید باید از دنیای کشتی خداحافظی کند زیرا بهترین تصمیم برای او در این بازه زمانی خداحافظی است. او می تواند ادامه کار خود را با مربیگری پیش ببرد و موفقیت کسب کند.

وی با توجه به کسب مدال برنز عبدولی در المپیک اظهار داشت: سعید عبدولی بهتر از حمید سوریان ظاهر شد و نشان داد که برای باخت به المپیک نیامده است. عبدولی در بازی اول خود نیز نتیجه را بر حسب بد شانسی به حریف دانمارکی خود واگذار کرد، در بازی های بعد خود مردانه کشتی گرفت و مدال برنز المپیک را از آن خود کرد.

محمد رضا توپچی در پایان خاطر نشان کرد: کشور ما پتانسیل این را دارد که در تمامی رشته های ورزشی در المپیک حضور پیدا کند و مدال های رنگارنگی را کسب کنیم. این امر در گرو داشتن یک وزیر ورزش توانمند است؛ وزیری که خود ورزشی و ورزش شناس باشد. بتواند زیر ساخت های خوبی را بسازد تا ورزشکاران بتوانند پیشرفت خوبی را در دنیای ورزش داشته باشند. وقت گذاشتن برای ورزش کشور به نفع جامعه ورزش و ملت بزرگ ایران است. با این حال امیدوارم باقی ورزشکاران با دستی پر به ایران باز گردند.

401/601

کد خبر: 670053

وب گردی

وب گردی