مرد افغان پس از 20 روز اسارت از چنگال گروگانگیران نجات یافت/ جزییات و تصاویر

مردی از اتباع افغان که توسط اعضای باند آدم ربایی به گروگان گرفته شده بود، با تلاش پلیس پس از 20 روز اسارت آزاد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران هفتم مرداد ماه امسال خانمی از تبعه کشور افغنستان با مراجعه به کلانتری 113 مولوی به مأمورین اعلام کرد که همسرش در ساعت 07:00 به قصد رفتن به محل کارش از خانه خارج شده و پس از آن دیگر جوابگوی تماس های تلفنی اش نبوده است .
جوان افغان پس از 20 روز اسارت از چنگال گروگانگیران نجات یافت+جزییات و تصاویر

تشکیل پرونده مقدماتی در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

با تشکیل پرونده اولیه با موضوع "فقدان افراد" و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات همسر فقدانی :

همسر فقدانی پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "همسر بنده بنام "صمد" ( 50 ساله تبعه افغانستان ) ، ساعت 09 صبح هفتم مرداد ماه منزل را به مقصد محل کارش در یک مرکز تهیه غذا در خیابان مرزداران ترک کرد اما چند ساعت پس از آن ، از محل کار همسرم با خانه تماس گرفتند و عنوان داشتند که صمد در محل کارش حاضر نشده و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش است ! پس از آن طی تماس های مکرر با گوشی تلفن همراه همسرم ، متوجه شدم که گوشی تلفن همراهش خاموش شده است .

جوان افغان پس از 20 روز اسارت از چنگال گروگانگیران نجات یافت+جزییات و تصاویر

درخواست 200 میلیون تومان از خانواده صمد :

در مورخه 08/05/1359 و در کمتر از 24 ساعت از زمان تشکیل پرونده فقدان در پایگاه هفتم ، هسمر فقدانی با مراجعه به این پایگاه خبر از گروگانگیری همسرش و درخواست پول آدم ربایان جهت آزادی وی داد .

همسر "صمد . الف" در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " بهمراه دو فرزندم ، داخل خانه بودم که متوجه تماس از طریق گوشی تلفن همراه همسرم شدم ؛در زمان جواب به تلفن ، بر خلاف انتظار صدای مردی ناشناس را شنیدم که عنوان کرد "همسرت پیش ما است" و در ادامه درخواست مبلغ 200 میلیون تومان پول کرد ؛ از این شخص خواهش کردم تا با همسرم صحبت کنم تا از سلامتی و زنده بودنش اطمینان پیدا کنم اما او ضمن تهدید و فحاشی ، اقدام به قطع نمودن تماس خود کرد ؛ پس از آن چندین بار ، با شماره تلفن همراه همسرم تماس گرفتم اما گوشی همسرم خاموش شده بود " .

جوان افغان پس از 20 روز اسارت از چنگال گروگانگیران نجات یافت+جزییات و تصاویر

ادامه رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم :

با توجه به تماس تلفنی ربایندگان با خانواده "صمد . الف" ، بلافاصله موضوع به معاونت جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی ، پرونده جهت ادامه رسیدگی و رهایی گروگان و دستگیری ربایندگان در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

عملیات رهایی گروگان :

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان این اداره ضمن انجام اقدامات پلیسی به تحقیقات میدانی از اطرافیان و افراد مرتبط با صمد و خانواده اش پرداختند و در تحقیقات خود موفق به شناسایی یکی از اتباع کشور افغانستان بنام "حسین" ( 25 ساله ) شدند که برابر اطلاعات ، چندی پیش با صمد درگیری داشته است ؛ محل سکونت حسین در شهریار شناسایی ، کارآگاهان با مراجعه به این محل و انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی همزمان با تاریخ فقدان صمد ، ناپدید شده است .

جوان افغان پس از 20 روز اسارت از چنگال گروگانگیران نجات یافت+جزییات و تصاویر

با انجام اقدامات پیچیده پلیسی ، مخفیگاه ربایندگان و محل نگهداری فرد ربوده شده در شهرستان باغستان شناسایی و این محل تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار گرفت ؛ در ساعت 03:00 بامداد25 مرداد ماه ، چندین تیم عملیاتی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام یک عملیات غافلگیرانه ، ضمن هدف قرار دادن یکی از ربایندگان از ناحیه پا ، سه رباینده ی دیگر را دستگیر و صمد را نیز با دست و پای زنجیر شده و چشمانی بسته از داخل یک اتاقک خارج و نجات می دهند .

اظهارات اولیه صمد :

صمد که پس از آزادی از دست ربایندگان قادر به سخن گفتن نبود ، در سخنانی کوتاه عنوان کرد که به مدت 20 روز است که با چشمانی بسته و دست و پای داخل زنجیر در داخل یک اتاقک محبوس بوده است .

اعترافات اولیه ربایندگان :

چهار رباینده بنام های "ناصر" ( 45ساله تبعه ایران ) ، "حسین" ( 26 ساله تبعه افغانستان ) ، "اسماعیل" ( 30 ساله تبعه افغانستان ) و "عبدالله" ( 27 ساله ) پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات اولیه عنوان داشتند که دو نفر از آنها ( ناصر واسماعیل ) در پوشش مأمور اقدام به ربایش صمد کرده اند .

جوان افغان پس از 20 روز اسارت از چنگال گروگانگیران نجات یافت+جزییات و تصاویر

در ادامه تحقیقات از متهمین مشخص شد که یکی از دو متهم تبعه ی افغانستان ( اسماعیل ) ، به عنوان نگهبان و سرایه دار در ویلای محل نگهداری گروگان مشغول بکار بوده و متهمین با استفاده از این موقعیت و اطمینان داشتن از عدم حضور صاحب ویلا ، اقدام به انتقال فرد ربوده شده و نگهداری وی در داخل این محل کرده اند .

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " تحقیقات از متهمین در مراحل اولیه قرار دارد ؛ احدی از متهمین جهت انجام اقدامات درماتی به بیمارستان منتقل و سه متهم دیگر پرونده نیز پس از انجام تحقیقات اولیه و جهت صدور قرار قانونی به دادسرای امور جنایی اعزام شدند " .

105105

کد خبر: 670061

وب گردی

وب گردی