«اسفندیارنامه» نقد و بررسی می‌شود

کتاب «اسفندیارنامه» فردا سه شنبه در قالب نشست هفتگی شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست نقد و بررسی کتاب «اسفندیارنامه» فردا سه شنبه ۲۶ مرداد در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

شخصیت‌های روایت شاهنامه بسیارند و هر یک به داشتن تشخصی ویژه شهرت یافته‌اند اما نامورترین پهلوانان حماسه‌ی ملی دو تهمتن‌اند: رستم دستان و اسفندیار رویین‌تن. داستان‌های مربوط به اسفندیار بخش مهم و مشهوری از شاهکار حکیم فردوسی را تشکیل می‌دهد.

به تازگی کتاب «اسفندیارنامه» به قلم مهری باقری و همت انتشارات طهوری منتشر شده است. مولف در این اثر کوشیده تا آنچه را در اسناد و گزارش‌های مکتوب به اسفندیار مربوط می‌شود، از کهن‌ترین نوشته یعنی اوستا و اشارات تاریخ‌نگاران یونانی و کتب مذهبی و ادبی بازمانده از دوران پیش از اسلام به زبان پهلوی و نیز آثار نویسندگان سده‌های نخستین اسلامی تا پژوهش‌های مستشرقین، همه را گرد آورده است در مداخل جداگانه، در اختیار خوانندگان و پژوهشگران قرار دهد.

نشست هفتگی شهر کتاب روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «اسفندیارنامه» اختصاص دارد که با حضور مهری باقری، ابوالقاسم اسماعیل‌پور و مجتبی‌منشی‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

502502

کد خبر: 670062

وب گردی

وب گردی