قاسمی: رژیم عربستان با سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات خود روزبه‌روز جری‌تر می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکومیت شدید حمله جنگنده‌های متجاوز رژیم آل سعود به بیمارستانی در استان "حجه " یمن، آن را جنایتی آشکار و غیرقابل تصو علیه بشریت عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز بهرام قاسمی ادامه داد: سکوت تاسف‌بار مجامع بین‌المللی در برابر هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها، موجب شده تا عربستان سعودی در ارتکاب جنایات ضدبشری خود روز به روز جری‌تر و گستاخ‌تر شود.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان افزود: در حالی‌که موازین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه و فراتر از آن وجدان بشری همگان را در جنگ‌ها و منازعات به اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی فرا می‌خواند، نظام تروریست‌پرور و جنگ‌افروز سعودی هیچ حد و مرزی برای به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و بیماران مظلوم و غیرنظامیان بی‌دفاع نمی‌شناسد که البته این رفتار نتیجه سکوت کر کننده و پنهانکاری جنایات این رژیم توسط مجامع و مراجع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد!! است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بار دیگر تأکید کرد: کاملا آشکار است که اقدام نمایندگان مردم یمن برای از سرگیری فعالیت پارلمان و ساختارهای دمکراتیک و قانونی موجب عصبانیت روزافزون عربستان شده است. لذا رژیم کودک‌کش حاکم بر عربستان با حملات گستره و بی‌امان خود به بیمارستان‌ها و مدارس، در صدد انتقام‌جویی از مردم بی‌گناه و بی‌پناه یمن است.

201/201

کد خبر: 670082

وب گردی

وب گردی