نتایج دیدار سه جانبه روسای جمهور آذربایجان، ایران و روسیه از زبان آقای سفیر

سفیر ایران نتایج دیدار سه جانبه روسای جمهور آذربایجان، ایران و روسیه در باکو را با توجه به تحولات جاری در منطقه ، یک مرحله بزرگ و جدید در روابط میان سه کشور ارزیابی کرد و گفت: در این اجلاس نقشه راه توسعه همکاریهای آینده ترسیم شد .

به گزارش ایسکانیوز، شبکه تلویزیونی «اسپیس» در یک برنامه ویژه ، مواضع رییس جمهور ایران در نشست سه جانبه روسای جمهور آذربایجان، ایران و روسیه در باکو را نشاندهنده روابط عالی دو همسایه ایران و جمهوری آذربایجان دانست ودر رابطه با تحولات اخیر، با محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفتگو کرد.

سفیر ایران در این گفتگو نتایج دیدار سه جانبه روسای جمهور آذربایجان، ایران و روسیه در باکو را با توجه به تحولات جاری در منطقه ، یک مرحله بزرگ و جدید در روابط میان سه کشور ارزیابی کرد و گفت: در این اجلاس نقشه راه توسعه همکاریهای آینده ترسیم گردید .

پاک آیین همکاریها در زمینه های انرژی، گردشگری، نفت و گاز و حمل و نقل را از محورهای عمده مذاکرات دانست و افزود: توافق در خصوص تکمیل کریدور حمل و نقل «شمال ـ جنوب» را می توان زمینه ساز همکاریهای آینده محسوب کرد.

سفیر ایران در پاسخ به این سوال که ایران چه پیشنهاداتی در باره حل مناقشه قره باغ دارد، گفت: ما خواهان برقراری صلح و ثبات در منطقه هستیم و از حل مناقشات در چارچوب قوانین بین المللی حمایت می کنیم.پاک آیین افزود: ایران تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان را به رسمیت می شناسد و مخالف تغییر مرزها با استفاده از زور در منطقه است. وی با ابراز امیدواری نسبت به حل مناقشه قره باغ از طریق گفتگو و راههای مسالمت آمیز گفت:باید هر چه سریعتر این مناقشه خاتمه یابد و آماده ارایه هر گونه کمکی برای حل و فصل این مناقشه هستیم.

سفیر افزود: جمهوری آذربایجان کشور دوست، برادر و متحد نزدیک ماست و قابل اعتمادترین شریک ما در منطقه می باشد، ما با هم بسیاری از طرح های مهم را اجرا کرده و شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط بین مردم دو کشور برادر خواهیم بود.

گفتنی است که شبکه تلویزیونی «اسپیس» در کنار این گفتگو، گزارش اختصاصی خبرنگار این شبکه از مراسم افتتاحیه اولین پرواز «مشهد ـ باکو» و حرم امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد را پخش کرد.


201/201

کد خبر: 670117

وب گردی

وب گردی