نشست مشترک کارشناسان نفتی روس با مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال

با هدف توسعه همکاری کنسرسیوم نفتی ایرانی- روسی با دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون ازدیاد برداشت از حوزه‌های نفتی کرنج و سلمان و همچنین مدل‌سازی ریاضی برای تعین روش کار و در ضمن انتقال دانش فنی ، یک دوره نشست تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست، نمایندگان شرکت‌آر- اس- اویل و شرکت پاش‌نفت و ژئوتک مونیتورینگ روسیه، نمایندگان شرکت نو‌آوران انرژی صنعت دانا (دنیکو) و دکتر علی محمد صفانیا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر داود ثمری، مدیرکل مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امیر عبداله مهرداد شریف، معاون پژوهش و فناوری این واحد و جمعی از مسئولان و کارشناسان دانشگاه حضور داشتند.

مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست، پس از بحث و بررسی پیرامون مباحث مقدماتی فنی و نیز روش‌های نوین در تولید گل‌های حفاری تبادل‌نظر انجام گرفت تا زمینه همکاری و امکان عقد قرارداد و سرمایه‌گذاری فراهم شود.

این جلسه پیرو تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت نفت در مورد ازدیاد ضریب برداشت از میدان‌های نفتی حوزه‌های کرنج و سلمان وبا توجه به حضور واحد تهران شمال در گروه صنایع بالادست نفتی با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط مدیریت کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و کارآفرینی در حوزه معاونت پژوهش و فناوری واحد، برگزار شد.

لازم به ذکر است: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به‌عنوان یکی از واحدهای مطرح در این موضوع و همینطور با توجه به اقدامات این واحد در تدوین طرح کسب‌وکار برای تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه انرژی امیدوار است با فعالیت بیشتر دراین‌باره بتواند ضمن ارتقای سطح دانش فنی در موضوعات موردبحث و حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی، در زمینه درآمدزایی واحد نیز گام‌های مؤثرتری بردارد.

20101

کد خبر: 670123

وب گردی

وب گردی