عضو فراکسیون امید در واکنش به توهین کنندگان به رییس جمهور: برخی منافع جناحی و حزبی‌شان را به منافع ملی ترجیح می‌دهند

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه توهین کنندگان به رییس جمهور برخلاف فرهنگ و اخلاق اسلامی رفتار می‌کنند گفت که برخی از این اشخاص منافع جناحی و حزبی‌شان را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ،محمود صادقی با تقبیح توهین‌های اخیر به رییس جمهور گفت: همان طور که اخیرا در صحن مجلس نسبت به این توهین‌ها تذکر دادم این اقدام مغایر اصل ۱۱۳ قانون است، اصلی که بر اساس آن رییس جمهور بعد از رهبری، عالی ترین مقام کشور است و نه به عنوان رییس قوه مجریه بلکه به عنوان رییس دولت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از این توهین‌ها از تریبون‌های رسمی همچون نماز جمعه مطرح می‌شود، افزود: در شرایطی این افراد از تریبون نمازجمعه به رییس‌جمهور توهین می‌کنند که آن‌ها متولی تریبون ترویج اخلاق هستند؛ قطعا این رفتارها به بداخلاقی دامن می‌زند و ممکن است کسی که طرفدار رییس جمهور است در مواجه اهانت‌هایی را مطرح کند، رویه‌ای که به هیچ وجه درست نیست.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه این توهین‌ها با فرهنگ و اخلاق اسلامی سازگار نیست، ‌ گفت: برخی از تعابیر به کار گرفته شده خیلی مستهجن و زشت است و با فرهنگ اسلامی و تاکیدات قرآن مبنی بر لزوم رعایت ادب حتی در برابر بیگانگان مغایرت دارد، تعابیری برخلاف منافع ملی است.

صادقی ادامه داد: دنیا در مورد ما چه قضاوتی می‌کند وقتی که در نظام یکپارچه جمهوری اسلامی رییس قوه‌ای حرف‌هایی علیه رییس جمهور می‌زند، آیا جز این است که از نظام ما به عنوان نظام چند پارچه، چند تکه و غیر منسجم یاد می‌شود؟ قطعا این موضوع به منافع ملی ما ضربه می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه توهین کنندگان به رییس جمهور به دنبال تضعیف او و دولتش با اهداف مختف همچون انتخاباتی هستند، گفت: این اتفاق در حالی می‌افتد که ما در حال مذاکراتی با قدرت‌های جهانی در راستای توافق هسته‌ای هستیم و برای الزام آن‌ها به اجرای تعهداتشان حفظ انسجام و حمایت از دولت یک ضرورت است؛ بر این اساس می‌توان گفت مجموعه این اتفاقات ظرف یکی دوهفته گذشته نشان می‌دهد برخی از این افراد منافع جناحی و حزبی‌شان را به منافع ملی ترجیح می‌دهند.

205/201

کد خبر: 670151

وب گردی

وب گردی