حافظی: پیش از ایست قلبی از اورژانس تهران حمایت کنیم!

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: پیش از آنکه اورژانس تهران در پی کمبود پایگاه و آمبولانس دچار ایست قلبی شود،حمایت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، رحمت‌الله حافظی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در روز شنبه 23 مردادماه در ساعت 18:45 در خیابان آموزگار در منطقه 19 پسربچه‌ای تصادف و از ناحیه سر و صورت دچار جراحت می‌شود،گفت: مردم موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند که پلیس کمتر از 5 دقیقه در محل حاضر شد اما آمبولانس با 35 دقیقه تأخیر به محل رسید.

او با بیان اینکه در زمان وقوع حادثه 5 پایگاه 115 اطراف محل حادثه آمبولانس نداشتند، گفت: نهایتا آمبولانس از محل دیگری آن هم پس از 35 دقیقه تاخیر به محل حادثه اعزام شد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خطاب به وزیر بهداشت ادامه داد: سیستم بی‌سیم اورژانس از نوع آنالوگ و قدیمی است و تعداد پایگاه‌های اورژانس نیز از حد استاندارد پایین تر است.

حافظی با بیان اینکه اورژانس ضعیف‌ و باید توجه جدی داشت، گفت: تکنسین‌های اورژانس به دلیل فشار کاری متقاضی انتقال به بیمارستان‌ها هستند و این در حالی است که هفته گذشته رییس جدید اورژانس کشور منصوب شد و در اولین قدم با همکاری شهرداری منطقه 5 برخی مشکلات اورژانس مرکزی را رفع کرد.

او افزود: قبل از اینکه اورژانس تهران دچار ایست قلبی شود باید از آن حمایت کنیم.

20103

کد خبر: 670152

وب گردی

وب گردی