انتقال ۱۵ زندانی گوانتانامو به امارات

مقام‌های آمریکایی از انتقال ۱۵ زندانی بازداشتگاه گوانتانامو به امارات متحده عربی خبر می‌دهند که این بزرگترین انتقال زندانیان گوانتانامو در دولت باراک اوباما به شمار می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، پنتاگون اعلام کرده است که 12 زندانی یمنی و 3 شهروند افغانی زندان گوانتانامو به امارات متحده عربی منتقل شده اند تا تعداد زندانیان این زندان به کمتر از 61 نفر کاهش یابد.

به گزارش تسنیم، اکثر زندانیانی که در گوانتانامو نگهداری می شوند، بیش از 10 سال است که بدون تفهیم اتهام یا محاکمه در این زندان به سر می برند.

اوباما که امیدوار بود بتواند این زندان را در نخستین سال ریاست جمهوری اش تعطیل کند، با مخالفت شدید بسیاری از جمهوریخواهان و برخی دموکراتها روبرو شده است.

اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این باره اعلام کرد: در رقابت سریع برای بستن گوانتانامو، دولت اوباما سیاست هایی را اجرا کرده است که به واسطه آن زندگی مردم آمریکا را به خطر انداخته است.

وی افزود: بار دیگر، تروریست های خطرناک در کشورهای خارجی آزاد شده اند، جایی که می توانند به یک تهدید بزرگ برای آمریکا تبدیل شوند.

دولت اوباما پیش از این خواستار انتقال برخی از این زندانیان به زندان های فوق امنیتی آمریکا شده بود ولی قوانین فعلی آمریکا اجازه انتقال این زندانیان را به داخل خاک این کشور نمی دهد.

یکی از زندانیانی که به امارات منتقل شده، یک شهروند افغانی به نام عبیدالله است که بیش از 13 سال در گوانتانامو زندانی بوده است.

300300

کد خبر: 670160

وب گردی

وب گردی