پارلمان یمن با صدور بیانیه‌ای مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و دولت وی را لغو و اعلام کرد که مشروعیت حقیقی امروز به موجب قدرت قانون و احکام آن از طریق مجلس کسب می‏‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، پارلمان یمن که حزب کنگره خلق یمن به رهبر «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور اسبق یمن اکثریت کرسی های آن را در اختیار دارند، برای اولین بار پس از دو سال تشکیل شد.

نمایندگان پارلمان یمن روز یکشنبه گذشته با صدور بیانیه ای ضمن لغو مشروعیت دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی اعلام کرد که «مشروعیتی که فراری‎ها مدعی آن هستند به دلیل خیانت در امانت و مسئولیت و توطئه علیه کشور، وجهه مردمی و قانونی ندارد.»

در ادامه بیانیه پارلمان آمده است که «نگرانی دشمن از بازگشایی پارلمان تنها به دلیل قدرت قانونی و مردمی پارلمان نیست، بلکه ناشی از وابستگی آنها به عوامل خارجی است که پارلمان یمن را به عنوان یک نهاد رسمی و مردمی به رسمیت شناختند.»

پارلمان یمن که روز شنبه گذشته پس از یک سال و نیم تعطیلی به دعوت انصارالله و کنگره خلق یمن تشکیل شد، طرح تشکیل «شورای عالی سیاسی» را تصویب کرد و اعضای شورا نیز در پارلمان ادای سوگند کردند.

بدین ترتیب، با تصویب طرح تشکیل شورای عالی سیاسی، قدرت در یمن از «کمیته عالی انقلاب یمن» وابسته به انصارالله به این شورا منتقل شد.

پارلمان یمن در بیانیه روز یکشنبه خود توافق صنعاء در بیست و هشتم جولای 2016 بین کنگره خلق یمن و انصارالله را که منجر به تشکیل شورای عالی سیاسی جهت تشریک مساعی برای مقابله با تجاوزات سعودی و اداره امور سیاسی، نظامی و اقتصادی و اجتماعی ... کشور شده است.

پارلمان یمن از بقیه گروه های سیاسی و اجتماعی یمن خواست تا به دور از تاثر از هرگونه سناریوهای خارجی به این طرح یمنی بپیوندد.

موفقیت انصارالله و حزب کنگره خلق یمن در بازگشایی پارلمان یمن، یک موفقیت سیاسی بزرگ در شرایط کنونی اوضاع این کشور به شمار می رود که این نشان دهنده قدرت این دو گروه یمنی است.

300300

کد خبر: 670168

وب گردی

وب گردی