تهدید زن جوان با گوشی پدر بزرگ

کارآگاهان پلیس فتا استان یزد جوانی را که ضمن هک تصاویر خصوصی یک زن او را تهدید به انتشار تصاویرش در فضای مجازی کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان،سرگرد مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: چندی پیش بود که خانمی جوان به این پلیس مراجعه و از تهدید فرد ناشناسی در شبکه های اجتماعی تلفن همراه مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی اش شکایت کرد.

زن جوان در پلیس فتا به افسر پرونده گفت: مدتی است که در یکی از شبکه های اجتماعی تلفن همراه عضو هستم؛ مدتی است فرد ناشناسی با دسترسی به تصاویر گوشی ام و هک آنها من را تهدید کرده چنانچه تن به خواسته های شیطانی اش ندهم تصاویر من را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد.

سرگرد ابوطالبی گفت: کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات لازم و کار فنی و اطلاعاتی، صاحب خط موردنظر را که فرد مسنی بود شناسایی و او را به پلیس فتا احضار کردند.

او افزود: متهم در اداره پلیس مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که او آشنایی به فضای مجازی ندارد؛ فقط چندین مرتبه گوشی خود را در اختیار نوه اش قرار داده است.

ابوطالبی گفت: با کسب این اطلاعات، متهم اصلی پرونده که جوانی 24 ساله بود دستگیر و برای انجام بازجویی به اداره پلیس منتقل شد.

او افزود: متهم در پلیس فتا به هک شماره همراه این خانم در یکی از شبکه های اجتماعی و دستیابی به تصاویر شخصی اش اعتراف و به همراه پرونده متشکله به دادسرا معرفی شد.

سرگرد ابوطالبی گفت: خانواده ها از قرار دادن گوشی تلفن همراه خود در دسترس دیگر افراد خودداری کرده و بدانند که هر گونه سهل انگاری در این خصوص عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان یزد همچنین در پایان گفت: شهروندان از ذخیره اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در گوشی تلفن همراه خودداری کرده و بدانند که شبکه های اجتماعی تلفن همراه نیز فضای امنی برای دوستی با افراد غریبه نیست.
20103

کد خبر: 670169

وب گردی

وب گردی