سرلشکر صفوی: دشمنان فرامنطقه ای درصدد مدیریت برخی کشورهای منطقه برای ترویج ناامنی در جنوب شرق کشور هستند

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دشمنان فرا منطقه ای درصدد مدیریت و تحریک برخی از کشورهای منطقه برای دخالت و ترویج ناامنی در جنوب شرق ایران هستند که بحمدالله با هوشیاری سازمانها و نهادهای اطلاعاتی و آمادگیهای عملیاتی رزمندگان سپاه تاکنون توطئه های آنان خنثی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بازدید از یگانهای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب شرق کشور،در دیدار با فرماندهان و مسولان این قرارگاه با اشاره به تلاش های بعمل آمده در برقراری امنیت منطقه جنوب شرق گفت:رزمندگان قرارگاه قدس مجاهدت ها و فداکاری های بسیاری در برقراری امنیت در منطقه جنوب شرق داشته اند و فرماندهی نیروی زمینی سپاه تدابیر ارزشمندی را در این زمینه اتخاذ کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه تصریح کرد:مهمترین اقدام که در این قرارگاه بایستی انجام پذیرد تشخیص راهبردی ریشه های نا امنی در منطقه و تغییرات در راهبردهای دشمنان است ؛ همچنین ارتقای آمادگی های عملیاتی برای برخورد با انواع شرارتها و نا امنی ها که عمدتا از کشورهای پیرامونی به این منطقه می رسد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:دشمنان فرا منطقه ای مانند آمریکا و صهیونیست ها بدنبال مدیریت و تحریک برخی از کشورهای منطقه برای دخالت و ترویج ناامنی در جنوب شرق ایران هستند که بحمدالله با هوشیاری سازمانها و نهادهای اطلاعاتی و آمادگیهای عملیاتی رزمندگان سپاه و نیروهای بومی منطقه تاکنون توطئه های آنان خنثی شده است ،اما ممکن است این شرارتها ادامه پیدا کند.

سرلشکر صفوی در ادامه اظهار کرد :با وجود امنیت بسیار خوب استان سیستان و بلوچستان و وجود مردمی صبور و شریف و نجیب ، لازم است دولت در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری نسبت به رفع محرومیت ، ایجاد اشتغال ، احداث راه آهن چابهار -زاهدان مشهد و تامین آب برای شهرهای بزرگ ، همچنین توسعه سواحل دریای عمان متناسب با نیازمندیهای مردم استان داشته و در تحقق این اهداف از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت لازم را بعمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه امروز مسائل اجتماعی و فرهنگی با مسائل امنیتی گره خورده است ، گفت:مسائل اجتماعی و اقتصادی و عدم توسعه یافتگی استان سیستان و بلوچستان ارتباط مستقیمی با مسائل امنیتی و دفاعی دارد و و در خصوص استان سیستان و بلوچستان متاسفانه علیرغم اینکه امنیت برقرار شده اما توسعه همگام با امنیت پیش نرفته است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در پایان از اقدامات محرومیت زدایی بعنوان خدمتی از سپاه به مردم محروم منطقه جنوب شرق یاد کرد و با اشاره به ظرفیت های مختلف استان سیستان و بلوچستان توجه به ظرفیت و پتانسیل استان در جذب گردشگر داخلی و خارجی را مورد تاکید قرار داد.

205/201

کد خبر: 670232

وب گردی

وب گردی