هنوز به جمع‌بندی چگونگی فعالیت فراکسیونی نرسیده‌ایم

نماینده لنجان در مجلس گفت ایران تنها جایی در دنیا است که نامزدهای انتخاابات بر اساس احساس تکلیف در انتخابات حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا ،محسن کوهکن با اشاره به تاسیس فراکسیون اصولگرایان در مجلس اظهار کرد: درباره اینکه مجلس سه فراکسیونی باشد یا دو فراکسیونی؛ بحث‌های زیای شده است و هفته گذشته هم در این‌باره بحث شده است.

او تاکید کرد: کار فراکسیونی در مجلس دستوری نیست و باید به روش اقناعی به جمع‌بندی برسیم و سعی کنیم به یک باور مشترک برسیم تا ملزومات برگزاری انتخابات فراهم شود.

نماینده مردم لنجان درباره حزبی شدن انتخابات تاکید کرد ما هیچگونه ساختار پیش بررسی درباره داوطلبان انتخابات نداریم و ایران تنها جایی در دنیاست که نامزدهای انتخابات بر اساس احساس تکلیف در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، و در این شرایط برای یک کرسی مجلس ۶۸ نفر ثبت‌نام می‌کنند.

او افزود: اولین نتیجه کار حزبی و تشکیلاتی این است که حزب برای حفظ آبروی خود سراغ افراد ضعیف نمی‌رود تا هم شکست نخورد و هم در مرحله عمل اعتبار حزب را زیر سوال نرود لذا هم افراد توانمند از سوی حزب معرفی می‌شوند، هم اگر فردی مشکلی داشته باشد دستگاه‌های نظارتی با حزب راحت‌تر از فرد به نتیجه و توافق خواهند رسید، چون حزب به دنبال اجرای برنامه‌هاست و قابلیت تغییر در ترکیب افراد را دارد.

نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: در وضعیت فعلی ممکن است در برگزاری انتخابات مشکلی پیش بیاید مثل اینکه فرد شایسته‌ای به خاطر زمان کم ردصلاحیت شود یا فرد نا شایستی تایید صلاحیت شود.

کوهکن گفت: افزایش فعالیت احزاب در ایران در اختیار قانون نیست چون حزب به اندازه کافی حزب داریم. اما تا زمانی که احزاب دولت‌ساخته فعالیت می‌کنند و احزاب کار حزبی نکنند، نمی‌شود قانون درستی تدوین کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در حال حاضر فقط موتلفه اسلامی است که کار حزبی با انسجام انجام می‌دهد و کانون و حوزه دارد و در کنگره نظرات اعضا را اعمال می‌کند و اگر سایر احزاب اصولگرا همین کار را کنند و احزاب قوی برای معرفی باشند و زمان طولانی فعالیت کنند، در این شرایط می‌توان انتخابات حزبی برگزار کرد.

او تاکید کرد: این که ببینیم فلان خانم یا آقا موقعیت خوبی دارد و از او حمایت کنیم بدون آنکه او به تفکرات حزب نزدیک باشد، کار حزبی نیست و روند حرکت حزب باید برعکس باشد که افراد توانمند را با آموزش تربیت کند.

205/201

کد خبر: 670235

وب گردی

وب گردی