حاشیه نشینی گریبان گیر سه میلیون جوان ایرانی

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه 11 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارد، گفت: حدود سه میلیون نفر از این تعداد جوان هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، محمدرضا رستمی درحاشیه برگزاری شصت وچهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در وزارت ورزش و جوانان برگزارشد، گفت: مقام های مسئول در وزارت راه ازسکونت 11 میلیون نفر در سکونت گاه های غیر رسمی در کشور خبر دادند که از این میزان، سه میلیون نفر جوان هستند.
سکونت گاههای غیر رسمی به مناطقی گفته می شود که مهاجرین روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده وخارج از برنامه ریزی رسمی وقانونی توسعه شهری، عمدتا بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده است.
فقدان سند مالکیت رسمی و محرومیت از خدمات و زیرساخت های شهری از شاخص های آن است.شرایط موجود وحاکم بر این گونه نواحی در بروز ناهنجاری های اجتماعی بسیار مساعد می باشد.
معاون ساماندهی امورجوانان با بیان اینکه در جلسه امروز یک منطقه بسیار پرخطر و منطقه دیگر با شرایطی معمولی به عنوان منطقه آزمایشی انتخاب شد افزود: همه دستگاه ها در این زمینه اعلام آمادگی کردند تا در قالب یک کارملی، برنامه های خود را در این دو منطقه به اجرا درآورند.
او ادامه داد: سپس نتایج فعالیت ها پس از بررسی اعلام خواهد شد تا آثار آن در توسعه و بهبود شاخص های سکونت گاه ها مشخص و در صورت موثر بودن در تمامی سکونت گاه های غیر رسمی اجرایی شود.
رستمی ارائه گزارش آسیب های اجتماعی را به عنوان سومین دستور جلسه امروز معرفی کرد وگفت: این گزارش توسط نماینده وزارت بهداشت در جلسه ارائه شد که به وضعیت آسیب هایی که مستقیما به جوانان مرتبط است و همچنین درگیری هایی که جوانان با آن مواجه هستند می پرداخت.
او با بیان اینکه گزارش سکونت گاههای غیررسمی با دیدی جدید برای اعضاء مطرح شد افزود: امیدواریم در سند سلامت جوانان که نهایی شده است، بتوانیم با یک تقسیم کار ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی جوانان اقدام کنیم و در این زمینه مشارکت همه دستگاه ها لازم است.
معاون ساماندهی امورجوانان گفت:متاسفانه برخی از آسیب های اجتماعی به دلیل درگیرکردن جوانان با سنین پایین بسیار حساس است و امیدواریم در جلسات آینده ستاد ساماندهی امور جوانان با هماهنگی همه دستگاه ها برای ارتقاء وضعیت جوانان گام برداشته شود.
20103

کد خبر: 670244

وب گردی

وب گردی