توضیحات مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور درباره ملزومات برگزاری انتخابات 96

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: براساس جدول زمانبندی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی، در حال فراهم کردن ملزومات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات هستیم و این موضوع در دستور کار است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی پورعلی مطلق افزود: از جمله ملزومات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات می توان به آموزش مجریان و آشنایی آنان با قوانین و مقررات و برنامه ریزی برای چاپ تعرفه ها و تهیه سایر اقلام و امکانات موردنیاز اشاره کرد.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور همچنین درباره آخرین رایزنی های صورت گرفته با شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در سال 96 گفت: وزارت کشور بر این پیشنهاد خود مصر است و آمادگی کامل در این زمینه دارد.
پورعلی مطلق یادآور شد: در حال حاضر رایزنی ها در حال انجام است و مباحث کارشناسی بین کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان دنبال می شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.
داوطلبان نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می توانند طبق زمانبندی انتخابات از 22 الی 26 فروردین 96 برای ثبت نام اقدام کنند.
پس از بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان، نامزدها می توانند از 8 الی 27 اردیبهشت ماه به تبلیغات انتخاباتی بپردازند. بر اساس قانون، تبلیغات نامزدها روز 28 اردیبهشت ماه یعنی 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات ممنوع است.

202/201

کد خبر: 670299

وب گردی

وب گردی