بازار کار تابلو به دستان ویلادار در مازندران داغ است!

با وجود تدابیر و جلسات مختلف، تابلو به ‌دستان اجاره ویلاهای خصوصی در شهرهای گردشگرپذیر مازندران فعال هستند و هر روز بر شمار آنان نیز افزوده می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حضور تابلوبه دستان ساماندهی نشده در حاشیه خیابان ها و تقاطع ها خطرات جانی برای خود و مسافران ایجاد می کند، این در حالی است که قرار بود این افراد در قالب طرح خانه مسافر، ساماندهی و با پوشش های یکسان و شبیه به هم ساماندهی و شناسنامه دار شوند اما در همین روزها که بازار کار تابلو به دستان حسابی داغ است.

رضا مهدیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری از آغاز طرحی جدید برای ساماندهی تابلو به دستان خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت گردشگری به ریاست فرمانداری ها طرح جدیدی را به طور جدی با هدف نظارت بر عملکرد خانه مسافرها و ساماندهی تابلو به دستان آغاز به کار کرده است.

او افزود: خانه مسافرها، ویلاهای خصوصی مجوز داری هستند که در جاده فرح آباد مشاهده می شوند، نام قدیم این خانه ها اقامتی، استیجاری، خصوصی بوده که بعدها به خانه مسافر تغییر نام داده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ساری گفت: این خانه مسافرها دارای قانون و دستورالعمل هایی هستند و به صاحبان این اماکن پس از گذشتن از مراحل قانونی و تشخیص صلاحیت های فردی مجوز و پروانه بهره برداری موقت برای اقامت مسافران داده می‌شود. خانه های مسافر دارای مجوز باید استحکام لازم را داشته باشد و همچنین صاحب خانه مسافر به صورت مقطعی مسافران خود را بیمه کند.

او گفت: به جز طرح خانه مسافر، طرح بوم گردی را نیز در دستور کار خود قرار دادیم؛ بوم گردی با خانه مسافر دارای تفاوت هایی است به این قرار که بوم گردی در روستا و خانه های روستایی که اصالت روستایی خود را حفظ کرده اند اتفاق می افتد اما قانونی که برای خانه مسافرها وجود دارد برای این خانه های بوم گردی روستایی نیز صدق می کند.

مهدیان با اشاره به مشکلاتی که در سال های گذشته همچون هجمه های تابلو به دستان در معابر و نبود امنیت لازم درخانه مسافرهای فاقد مجوز برای گردشگران استان به وجود آورده است،گفت: امسال طرحی به نام کمیسیون امنیت گردشگری برای نظارت براماکن اقامتی گردشگران آغاز به کار کرده است. نخستین اقدام این کمیسیون، ایجاد مرکز رزرواسیون خانه مسافر بوده است که در ساری این مرکز در فرح آباد و در مسیری که تعدد مسافران در آن فراوان است استقرار یافت. اینجا بخوانید.

او ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت این مکان‌ها، شناسایی خانه مسافرهای مجوزدار و اطلاع رسانی این مکان‌ها به مسافران است. تا به حال دو مرکز رزرواسیون یکی در جاده فرح آباد و دیگری در چهاردانگه استقرار یافتند اما درصدد این هستیم شعبه هایی از این اماکن را به صورت کانکس در معابر اصلی و مکان های پرتردد گردشگران قرار دهیم.

او با اشاره به رشد قارچ گونه تابلوبه دستان در شهر ساری گفت: از وظایف کمیته امنیت گردشگری، جمع آوری تابلو به دستان و کددارکردن آنها است که درآینده‌ای نه چندان دور به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی ساری افزود: به منظور حفظ امنیت و آرامش مسافران و گردشگران، همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی، دادستانی، اداره صنعت، معدن تجارت و اصناف لازم است.

20103

کد خبر: 670305

وب گردی

وب گردی