گسترش فرهنگ اهدای خون در 700 نقطه تهران

مدیر فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی از ظرفیت همکاری این فرهنگسرا و سایر فضاهای فرهنگی تهران برای گسترش فرهنگ اهدای خون خبر داد و گفت: فضاهای فرهنگی 700 نقطه تهران آماده همکاری با انتقال خون است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، بهزاد تیمور پور گفت: ایده اهدای خون اصحاب رسانه از طریق اطلاع رسانی شکل گرفت و به خاطر قرار گرفتن روز خبرنگار و روز ملی انتقال خون در ماه مرداد تصمیم گرفتیم این برنامه را در همین ماه اجرا کنیم.

او گفت:فرهنگسرای رسانه می تواند در هماهنگ سازی جریان های خبری در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای اهدای خون و خود مراقبتی موثر باشد و رسانه ها را در این زمینه تشویق کند.

مدیر فرهنگسرای رسانه در خصوص اهدای خون اصحاب رسانه در این فرهنگسرا گفت: این نخستین بار بود که چنین برنامه ای در این فرهنگسرا اجرا می شد و اطلاع رسانی این برنامه با استقبال خود خبرنگاران و در شبکه های اجتماعی چون تلگرام صورت گرفت.

او اصحاب رسانه را نماینده افکار عمومی و صاحبان فکر دانست که با پیوستن به صف اهدا کنندگان خون می توانند تاثیر گذاری بالایی در افکار عمومی داشته باشند.

تیمور پور افزود: فرهنگ هدیه دادن خون، امکانات، تجهیزات و یکپارچه سازی تفکر اهدا به خاطر سلامت را نیازمند آگاهی سازی عمومی و فرهنگسازی در رسانه ها دانست و افزود: فضاهای فرهنگی که زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری فعال است این ظرفیت را دارد تا با راه اندازی میتینگ ها و مسابقات مردمی توجه عموم را به اهمیت فرهنگ اهدای خون و سلامت خون جلب کند.

او افزود: 106 ایستگاه مترو نیز می تواند پذیرای کانترهای دریافت خون و جایگاه های ترویج فرهنگ اهدای خون باشد.

فرهنگسرای رسانه با شعار «با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم» روز گذشته (25مرداد ماه )میزبان خبرنگارانی بود که به جمع اهدا کنندگان خون پیوسته اند.

۲۰۲۰

کد خبر: 670320

وب گردی

وب گردی