وزارت امور خارجه روسیه:  توافق  ایران و روسیه بر ادامه مقابله با داعش و جبهه النصره

وزارت امور خارجه روسیه پس از دیدار بوگدانف با مقامات ایرانی اعلام کرد:‌ تهران و مسکو بر حفظ آتش‌بس در سوریه و مبارزه سازش‌ناپذیر علیه گروه‌های تروریستی در سوریه تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در خصوص دیدارهای میخائیل بوگدانف، نماینده رییس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و حسین جابری انصاری معاون عربی- آفریقایی وزیر امور خارجه ایران روز دوشنه در تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف ضمن تاکید بر لزوم حفظ آتش‌بس در سوریه، روی ادامه مقابله سازش‌ناپذیر علیه گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در این کشور توافق کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف یادآور شده‌اند که هیچ راه‌حل موثری برای بحران ویرانگر و طولانی سوریه که تنها بتواند از یک راه سیاسی مبتنی بر اطلاعیه رسمی ژنو منتشر شده در ۳۰ ژوییه ۲۰۱۲ و با تصمیمات گروه بین‌المللی حمایت از سوریه حاصل شود وجود نداشته است.

وزارت امور خارجه روسیه هم‌چنین آورده است: در این ارتباط، دو طرف تاکید کردند که استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه باید تلاش‌های خود برای برگزاری مذاکرات درون سوریه موثر در ژنو بدون هیچ گونه پیش شرط در اسرع وقت افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وزارت امورخارجه روسیه رایزنی‌ها میان تهران و مسکو نشان داد که دو طرف در تعمیق روابط میان وزیران امور خارجه ایران و روسیه در خصوص مسائل خاورمیانه منافع مشترک دارند.

بوگدانف در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس از احتمال انجام رایزنی‌هایی با حضور ایران- روسیه – ترکیه بر سر مسائل منطقه‌یی خبر داد.

او گفت: گزینه برگزاری نشست‌های سه جانبه میان ایران – ترکیه – روسیه مورد بحث قرار گرفت، به شرطی که طرف ترک از خود تمایل نشان دهد.

این مقام بلندپایه روس افزود: این دقیقا همان چیزی است که ما در زمان خود به شکلی سه جانبه میان ایران، روسیه و سوریه گفت‌وگوهایی را انجام دادیم.

202201

کد خبر: 670325

وب گردی

وب گردی