دهقان: آمریکایی ها علاقه مند نیستند که ملت ما از جوانب مثبت برجام بهره مند شوند

وزیر دفاع در خصوص موضوع برجام گفت: آمریکایی ها علاقه مند نیستند که ملت ما از جوانب مثبت برجام بهره مند شوند به هر حال دشمن دشمن است و کارش سنگ اندازی است اما آیا آنچه در مذاکرات و برجام انجام شد، باخت بود؟ پاسخ منفی است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بابیان اینکه پیروزی در دل مقاومت و ایستادگی است، گفت: امروز یک جبهه در یمن، سوریه، عراق و همه جا در مقابل نظام سلطه شکل گرفته که الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز سه شنبه در چهارمین جشن ایثار که به مناسبت سالروز بازگشت پرافتخار آزادگان به کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: اگر ملت ها آرمان های والای خود را بپذیرند به پیروزی خواهند رسید.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک درس تاریخی به ملت ها داد و حرکت بزرگی را به اثبات رساند، تصریح کرد: امروز میوه های این استقامت و مقاومت را همه جهانیان چشیدند و در راس آن نیز کشور ما قرار دارد.
سردار دهقان تاکید کرد: آزادگان در اعتلا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند و همگان نیز وظیفه دارند تا ضمن حفظ این فرهنگ آن را به نسل های آینده انتقال دهند.
وزیر دفاع با ابراز خرسندی از توفیقی که برای شرکت در این مراسم و همچنین برای حضور در جمع آزادگان به دست آورده است، افزود: اگر هر کدام از ما بخواهیم در مقام وصف ایثارگران قرار گیریم یک حالت تواضع و سکون بر قلب ها ساکن می شود، امام (ره) که شخصیت یگانه تاریخ معاصر است نیز در این خصوص می گویند، زبان، قلم و آنچه که در کاغذ می آید از وصف ایثارگران قاصر است.
وزیر دفاع با طرح این پرسش که عظمت ایثارگران بزرگوار ما و آنچه آنها را در تاریخ ما ماندگار کرد چه بود؟ گفت :چه عاملی سبب شد که خانه و دیارشان را ترک کنند و برای رسیدن به یکی از دو پیروزی بزرگ که یکی شهادت و دیگری پیروزی دنیایی بود خطر کنند.
وی افزود: آنچه مهم بود اعتلای کلمه حق بود و احیای مکتب اسلام. همان اسلامی که پیامبر در راه تبلیغش سختی ها کشید و امام علی (ع) در راه اعتلایش همه مصائب و نامردمی هایی که انتظار نمی رفت بعد از رحلت پیامبر (ص) بر او روا بدارند، تحمل کرد. بعد از آن هم که امام حسین(ع) در این راه پرچمی را برافراشت که مسیر عزت، عظمت و زندگی را به همه ابنا بشر آموخت و مکتب حسین (ع) به عنوان مکتب آزادگی نام گرفت.
وزیر دفاع ادامه داد: ایثارگران ما ، واقعه عاشورا را در ده اخیر تکرار کردند و انقلاب در بسیاری از ابعادش به عاشورا شبیه بود. ملت یکپارچه و یک آهنگ ایران برای احیای مجدد اسلام به عرصه آمدند وهر گونه هزینه ای را متقبل شدند.
وی خاطر نشان کرد: امروز هم این ملت برای صیانت از اسلام و نظام در صحنه است بنابراین دو دلیل عمده استقامت ملت ما طی سال های گذشته اعتلای کلمه حق و صیانت از مرزهای جغرافیایی و معنوی ایران و اسلام بود،ما توطئه های مختلف را پشت سر گذاشتیم تا به سال های جنگ رسیدیم که شبیه به جنگ احزاب بود در آن زمان نظام نوپا بود و تقریبا همه کشورهای جهان علیه ما متحد شدند.
سردار دهقان افزود: ملت ما به این مساله ایمان دارد که وعده های خدا حق است. متاسفانه ما این روزها به خاطرات آزادگان کم توجه ایم. می توان این خاطرات را دستمایه تولید آثار هنری و ادبی کرد، ایثارگران تاریخ ملت ما را ساختند و روایت گران باید آن را به تصویر بکشند. اما آیا آنچه انجام شده کفایت می کند؟ پاسخ منفی است و ما بیش از آنچه قدم برداشته ایم باید قدم برداریم. همت ما باید در زنده نگاه داشتن آرمان مورد نظر نه با حرف و شعار، بلکه با عمل باشد.


وزیر دفاع گفت: دفاع مقدس صحنه بزرگی شد تا ملت ما نقاشی زیبایی از مقاومت و ایثار را به تصویر بکشد تا الهام بخش دیگر ملت ها باشد، ما خسارات و خرابی های زیادی را تحمل کردیم، انسان های وارسته ای را از دست دادیم تا به موقعیت امروز برسیم.


وی تاکید کرد:مهم این است که بتوانیم آنچه را به دست آورده ایم پاس بداریم تا بگوییم میراث دار ایثارگرانیم. ما طی سال های گذشته اسلام و جمهوری اسلامی را بیمه کردیم و قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشیدیم.
سردار دهقان تصریح کرد: توانستیم ثابت کنیم که اگر یک نظام با اتکا به اسلام کار کند و بلندترین گام های سازندگی را بردارد ، می تواند در سخت ترین شرایط تحریم، بزرگترین موفقیت ها را به دست آورد.


وزیر دفاع در خصوص موضوع برجام گفت: آمریکایی ها علاقه مند نیستند که ملت ما از جوانب مثبت برجام بهره مند شوند به هر حال دشمن دشمن است و کارش سنگ اندازی است اما آیا آنچه در مذاکرات و برجام انجام شد، باخت بود؟ پاسخ منفی است.


وی ادامه داد: اگر وضع فعلی و گذشته را مقایسه کنیم تداوم وضعیت قبلی که تحریم روی تحریم بود و ما را به عنوان یک خطر جهانی معرفی می کرد، اصلا خوب نبود. در این شرایط همه پذیرفتند که باید مسیری را انتخاب کرده و پیش برد و خطوط قرمز نظام را در آن در نظر داشت، در این مسیر هم اگر روحیه مقاومت و ایثار نبود ما در هم می شکستیم، اگر ایثارگری همسران شهدا و خانواده های جانبازان در این سال ها نبود مگر این حرکت می توانست ادامه پیدا کند؟ به طور طبیعی دست خدا با جماعت است.

201/201

کد خبر: 670348

وب گردی

وب گردی