مدیر کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی: مردم آیت‌الله هاشمی را به عنوان مظهر صبر و استقامت می‌شناسند/ اگر فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه نشود، بنیه دفاعی کشور آسیب‌پذیر می‌شود

مدیر کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منظور از بزرگداشت روز آزادگان شکرگذاری از لطف خداوند است که به کمک ایران و اسلام آمد، نکته دوم این است که سپاسگزار کسی باشیم که با تدبیر و درایت، صدام را مجبور کرد به شرایط جمهوری اسلامی تن دهد و قفل زندان‌ها را باز کند تا اسرا آزاد شوند.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمدتقی طباطبایی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادگان بیان کرد: ما اسیران در زمان اسارت دو فکر به ذهنمان خطور می‌کرد؛ اول اینکه در زندان‌ها شورش و از آنها فرار کنیم یا اینکه نیرویی الهی به کمک رزمندگان اسلام بیاید و آنها تا آنجا برسند و ما را آزاد کنند. با تدبیر امام و همراهانش، صدام به خواسته‌های ما تن داد و ما با عزت به کشور برگشتیم.

طباطبایی گفت: بعد از اینکه آزادگان به کشور بازگشتند، مردم همیشه از آنها به عنوان نماد صبر و استقامت نام می‌بردند و به آزادگان لقب اسوه صبر و استقامت داده بودند. امروز نیز جامعه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را به عنوان مظهر صبر و استقامت می‌شناسد، چرا که علیرغم همه تهمت‌ها، افتراها و کینه‌ها برای حفظ نظام و انقلاب از خود گذشتگی و صبر پیشه کرد و همه ناملایمات را به جان خرید تا نظام و انقلاب آسیب نبیند و امروز چنین محبتی در دل ملت وجود دارد و پشتوانه عظیم مردم و مهر و محبت آنها همواره با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

او افزود: کشور ما 40 هزار آزاده دارد که از این تعداد 10 هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند و هم اکنون 600 نفر آنها در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل‌ هستند.

20101

کد خبر: 670392

وب گردی

وب گردی