معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی: امام خمینی(ره) تشکیلاتی ترین روحانی طول تاریخ است

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک روز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در رابطه با دوام و بسط تفکر تشکیلاتی در کشور گفت:به اعتقاد بنده امام (ره)تشکیلاتی ترین روحانی و مرجع بزرگ عالم تشیع در طول تاریخ است و هم چنین در زمینه تربیت اسلامی نیز انقلاب،مرهون امام (ره) است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام علی عسکری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره ساختار کارهای تشکیلاتی بیان کرد: همان طور که از معنا این آیه استنباط می شود مسلمانان به قیام برای خداوند دعوت شده اند و برهمین اساس بر حرکت جمعی و فردی که باید منحصرا برای خدا باشد تاکید شده است.
علی عسکری ادامه داد: ما نیز طبق این آیه از کتاب آسمانی باید در تشکل های خود بنا را بر اهداف الهی گذاشته و در این راه گام برداریم.
او افزود:ظرفیت کار جمعی و تشکیلاتی یکی از ظرفیت هایی است که بنا بر اراده خالق هستی بنا گردیده و از ابزارهای خدادادی محسوب می شود که در دوجنبه مثبت و منفی قابل استفاده است.
معاون دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی این دانشگاه را خانه علم و امید خواند و گفت: همان طور که آیت الله وحید خراسانی در تعریف دانشگاه آن را مانند خانه و جایگاه علم دانست، من نیز در مورد دانشگاه آزاد اسلامی می گویم که این دانشگاه، آزاد و در قید و بند دولت و جریان های احاطه کننده ای نبوده و همان طور که از قید اسلامی بودن بهره مند است در راستای آزادی اندیشه و فکر گام بر می دارد.
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت تشکیلاتی عنوان کرد: ما نگران تفکر جوانان درباره انقلاب هستیم و این موضوع که تفکرشان در حالت تعلیق قرار بگیرد،اگر امروز تشکیلات محکمی مانند حزب جمهوریت وجود داشت نظام بانکی ،مالیاتی،گمرکی این گونه نبود.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت فعالیت تشکیلاتی و تلاش برای فراهم آوردن زمینه فعالیت روز افزون این تشکل ها بیان کرد: همان طور که می دانید دانشجویانی که در این گونه فعالیت ها مشارکت دارند، دغدغه هایی در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی داشته که این امر باعث تحرک و پویایی آنان در جامعه می شود.
عسکری تاکید کرد: ما می توانیم در راستای فعال تر شدن فعالین تشکل ها سمینارهای چالشی برگزار کرده تا در آنجا آسیب شناسی و مخاطب شناسی صورت گیرد و با استفاده از این امر شاهد تحولات بنیادین در این عرصه باشیم .

20101

کد خبر: 670394

وب گردی

وب گردی